Motor trækker dårligt på motorvej

Mit problem er en periodisk fejl, hvor bilen typiske efter ca. 30 km motorvejskørsel "går død". Den sætter ikke ud, den trækker bare ikke. Lige pludselig sidder jeg med speederen næsten i bund, og kører 90-100 Km/t.
Når jeg så får den ind på en rasteplads, og den får lov til at stå et par minutter (både med og uden motoren kørende), kan den køre derfra som intet var hændt. Dog kan jeg godt nogen gange godt mærke at den er lidt sløv i optrækket.
Motorgangen virker normal, dog kan der godt komme et enkelt "nøk" eller to.
Det virker som om benzinøkonomien bliver dårligere når det sker.
Der er sket en 5-6 gange indenfor de sidste 15000 km.

Der er ikke undertryk i tanken, og der er fint hul igennem til den.
Jeg har skiftet benzinfilter, benzinslanger, luftfilter og tændrør uden
resultat.


Bilen starter uden problemer, og kører ellers normalt uden problemer.

Det er en Polo fra 86 formentlig med 250000 km på bagen. Den har normalt en god benzinøkonomi (14-15 km/L) og bruger ingen olie.

Jeg håber der er nogen der kan give mig et "hint" om hvad der kan være galt.

Hej, Jeg arbejder på LM glasfiber, Og har stor erfaring, med både. Kan hjælpe med meget. Har eks. en håndvaske for, så man kan bytte den orange ud med hvid eller grå.
Skriv hvis i vil have hjælp. Er meget billig
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne lyde som en "varmkøringsfejl" - min diesel-VW gjorde nøjagtigt det samme. Skiftede thermostat, målte den igennem på kryds og tværs, havde den til at suge direkte fra en dunk diesel etc.......

Eneste fejl vi fandt på motoren var, at den meget hårdt presset smed lidt luft i kølevandet. Tilsyneladende en revne i topstykket, der ved meget varmkørsel hev lidt vand eller olie ind i cylinderen og tog "gassen". Med lidt gelinde speeder kom den dog igen. Den kørte endnu 150.000 km med fejlen, inden jeg solgte den (og den kørte mindst 3 år efterfølgende)..

Ved ikke om du kan bruge det til noget....

Mvh.

Jan R.
Tjahh, jeg kan da tænke lidt over det. Men hvis det er det, er der ikke meget jeg kan gøre ved det.

Tak for svaret.

Hej, Jeg arbejder på LM glasfiber, Og har stor erfaring, med både. Kan hjælpe med meget. Har eks. en håndvaske for, så man kan bytte den orange ud med hvid eller grå.
Skriv hvis i vil have hjælp. Er meget billig
Hej!

Jeg havde det samme problem med en golf 1,6 benzin jeg på et tidspunkt havde!!! For hver 40 km på motorvejen gik den også kold, og skulle lige have en "slapper", benzinforbruget var rimeligt stort på den, så jeg bed i det sure æble og tog ind til VW!!!

De stillede karboratoren, for den fik for LIDT benzin, hvilket også i det lange løb gave dette store forbrug.

Kør ind til folkevogn og gi de 500-600 kr, for en motor justering.

Det hjalp for mig

MVH

Kim
Tak for svaret! Det vil jeg prøve.
Jeg vil dog se om jeg ikke kan gøre det selv. På min gamle Kadett var der er en stilleskrue, der regulerede det. Jeg køber Haynes værkstedsbog, og ser om jeg ikke kan se løsningen deri.

PS: Er der nogen der kender et billigt sted hvor den kan købes? Evt. på nettet. THansen har den til ca. 300 kr

Hej, Jeg arbejder på LM glasfiber, Og har stor erfaring, med både. Kan hjælpe med meget. Har eks. en håndvaske for, så man kan bytte den orange ud med hvid eller grå.
Skriv hvis i vil have hjælp. Er meget billig
Citat fra Polodude

Er der nogen der kender et billigt sted hvor den kan købes? Evt. på nettet. THansen har den til ca. 300 kr


Hos Biltema.dk kan du købe bogen til 198kr. :

http://www.biltema.dk/carparts/carparts_c.asp?iSecId=1239

Polo '82-90 :

http://www.biltema.dk/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1239&strCarId=VOLKSWAGEN&iItemId=38665&iRelItemId=38666

Thomas

Thomas
Annonce
På min fars gamle Saab med karburator der fik han problem med at gummimembram var blevet utæt - dette betød dog at bilen kun kørte 30-40 km/t og det var permanent....

men måske hvis en Polo har karburator og ikke indsprøjtning at det så kunne være tegn på at membramen var ved at være færdig???

mvh
Troels
Tak for linket til biltema, men det ser ud til at ,der ikke er engelsk-dansk teknisk ordbog med, den kunne jeg godt få brug for :-)

Hos http://www.hofberg.dk/shop/ får man ordbogen med, men så koster den 249 kr. Med porto bliver det næsten 300, så jeg køber den bare næste gang jeg er i THansen.

Troels48: Jeg er ikke sikker på at det er det, der er problemet, da det kun er periodisk, og den normalt kører fint. Ellers tak for indlægget.

Jeg får nok ikke tid til at stille på karburatoren her i weekenden, så det bliver nok mandag eller tirsdag.

Hej, Jeg arbejder på LM glasfiber, Og har stor erfaring, med både. Kan hjælpe med meget. Har eks. en håndvaske for, så man kan bytte den orange ud med hvid eller grå.
Skriv hvis i vil have hjælp. Er meget billig
Prøv at stille dit spørgsmål på www.golf2.dk. Der er der rigtig mange eksperter der måske kan hjælpe dig!
Jeg har prøvet det samme. Det var svømmeren, der havde sat sig fast.
Man kunne jo godt forestille sig noget med is og skidt og svømmere i kaburatorer. I så fald vil løsningen være rensning og kaburatorsprit.

Delfinen
Hej Polofidus


Du skal selvfølgelig have fat i Birger. Han har hvad du skal bruge, og hos ham får du altid en ordbog med når du køber en Haynes manual.

www.birgersbilligebilboeger.dk


God fornøjelse! biggrin

Yams

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis