kender nogen en hydro marin indenbordsmotor

jeg har købet en ældre hydro marin motor meget velfungerende meget billig, men aner ikke hvor mange heste den er eller hvor mange omdrejninger.
Har du hørt om sådan en motor så skynd dig at skriv, har intet kunne finde om den på nettet

ibber

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lægge nogle billeder ind på siden her...

Din "beskrielse" fortæller jo ikke meget bortset fra navnet... er det en påhængsmotor, en indenbords motor ?? Benzin drevet elleer diesel ???
Eller er det noget helt tredie, fx en elmotor til marinebrug ???

Så gerne billeder og mere beskrivelse... det vil forbedre dine chancer :wink:

MVH Njord
flere billeder

ibber

motoren er en japansk KUBOTA jeg har selv en 3 cyl af samme model min hedder d 1100 hvad hedder din? jeg har selv store problemer med at skaffe oplysninger de har højst sansynlig lagt i entrepanørmaskiner det er en lidt ældre motor men den går som en drøm kan ikke slåes ihjel
maskinen dm12 men der står hydromarin på vil dog se om jeg kan finde nogen sider med kubota og sammeligne

ibber

Annonce
Du finder ikke noget hos kubota. Det er ganske rigtig Kubotaèr begge maskiner. Det er Amerikansk mariniseret Japanske motore. Jeg har selv en 3 cyl. Den har jeg alle manualer og reservedelshæfter til.
Hydromarin DM12 er en mariniseret Kubota. Fabrikken lå i sin tid i Irland, og motoren blev dengang forhandlet i Danmark af firmaet Autro Marine.
Jeg ved at en del reservedele undertiden har kunnet købes hos Stiga (dem der forhandler græsslåmaskiner m.v.)
I øvrigt har jeg reservedelskatalog samt dansk brugervejledning hvis det skulle have interesse.

Mvh
OCSL

Til Ibib.

Jeg har set dit indlæg og jeg er overbevist om, at dm 12 er den samme motortype  som jeg selv har i min båd. Det er en 2 cylinder diesel motor på 12 hk. Hvis det er en motor du ikke selv har brug for, så er det muligt jeg gerne vil købe den, hvis prisen er den rigtige. Hvordan får jeg åbnet for de billeder du har lagt ind? Jeg har tegninger til motoren hvis det skulle have din interesse i tilfælde, at du ikke vil sælge.

Hilsen Borg.

Det er et 10 år gammelt indlæg, du svarer på :-)

Finnband
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis