Nyt tag.

Hej alle.
Jeg er ved at få udskiftet mit eternittag til tegl, men er plaget af nogle usandsynligt langsomt arbejdende tømrer. Taget er på 150 m2, det er et etplans hus. Der skal isoleres, isættes 6 veluxér, der er en skorsten og 3 udluftnings hætter. Nu er der gået en måned, der er undertag på 3/4 af taget og den ene side er lægtet.
Er der nogle er jer kloge hoveder der ved hvor lang tid man kan forvente at sådan et job tager? (under normale omstændigheder)

MVH tpa
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en genbo der selv er tømrermester. Han startede for ca 2 år siden med at bygge til sig selv... for ca 1 år siden flyttede han ind... Garagen er endnu kun tag og ca 70% er beklædt med sten. På selve huset mangles der stadig enkelte sten hist og her samt enkelte større arealer.. ca 80% af taget er nu lagt, et år efter indflytningen...

SÅ med de prognoser vil jeg mene at det kan tage op til ca 2 år for at lægge tag på et almindeligt hus....

Var der nogen der snakkede om mekanikerens bil ???

Almindeligvis vil jeg tro det totalt vil strække sig over en måned. Men er han alene om jobbet og styrter rundt til alt muligt forskelligt andet kan det jo nemt tage to måneder...

Meget afhænger også af om materialerne er klar på arbejdsstedet eller de pludseligt mangler !!

Men mening er at det allerede har taget for lang tid at få undertaget færdigt... Snak lidt med han og fortæl han at du bestemt ikke er tilfreds med tempoet. Og at du forventer arbejdet afsluttet indenfor 2 eller 3 uger.

Men om det hjælper kan jeg ikke sige...

Håndværkere skal nogen gange holdes mere til ilden end man vil forvente kulle være nødvendight... forhør dig derfor rundt omkring om de har et godt eller dårligt ry....

MVH Njord
Det har ikke været værre end nogen andre steder, ganske alm. september-vejr. Jeg har iøvrigt taget en snak med tømrerne (2), de mener ikke at der er noget problem i den tid de er om det. Der er fast pris på projektet, materialerne står klar, men jeg synes det går for langsomt.

Tak for svarene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis