GAS vs OLIE

Hej med Jer,

Er der nogle der har nogle erfaringer i forbindelse med besparelse i skift fra olie til gas eller piller/korn, hvad har I sparet?

jeg bruger ca 2700 Ltr olie til 224 m2

1) jeg har fået oplyst at en ny kondencerende gaskedel komplet koster omkring 20000 + montering, lyder det rigtigt?

2) OLIE til piller hvad spares i drift
3) salamander ombygges til piller/korn/brænde, pris?
4) OLIE til gas hvad spares i drift

på forhånd tak
Hej med Jer, Er der nogle der har nogle... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bjørn

Jaaaaa, men man kan så kun håbe for dig at olieprisen ikke bliver ved med at stige........ :oops:

Hilsen Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Citat fra bjørn

Det er med stor forundring jeg læser disse sider/indlæg. Jeg forstår simpelt hen ikke hvad der får folk til at lave alle de krumspring for at spare lidt penge på varmeregningen. Så vidt jeg kan se, står især besværet og besparelsen slet ikke mål med investeringen. Når man ser hvad folk køber af unyttigt skrammel og tror de - tidsbesparende dimser, det være sig til bil, båd, telefoner, kameraer, PC, scannere og hvad ved jeg. Næe, men smide smide 20 - 50000,- efter pillefyr, solvarme og alskens underlige varmekilder for at spare et par hundrede liter olie om året det gør man gerne. Behold hellere den gamle varmekilde og brug pengene på noget bedre isolation og spar besværet med asketømning, plads til piller, både dem til hovedet og fyret. :?
Hilsen fra en med et moderne oliefyr og gulvvarme overalt. biggrin biggrin biggrin


Man fristes til at sige "du snakker, som du har forstand til" - og det har du tydeligvis ikke på lige det her område :lol: !

Min investering på ca. 25.000 var tjent hjem efter 2 år (det er nu 1½ år siden), så indtil videre har jeg sparet 18.000 efter skat.

Ja, det har taget mig tid at bygge silo (det "kostede" selvfølgelig et andet sommerferieprojekt), og ja, jeg bruger en time 10 gange/år på at tømme aske og rense kedel - det svarer så ca. til en timeløn på 1200 kr. (efter skat!). Det er væsentligt mere, end min arbejdsgiver synes jeg er værd, og i øvrigt har jeg ikke mulighed for at arbejde de timer!

Der skal rigtig meget isolering (og et lortearbejde uden lige) til at opnå en tilsvarende besparelse med olie! Nu er mit "problem", at det dårligt kan betale sig at isolere mere smile

Men som jeg også skrev så skal man ikke gøre det, hvis man har et lille forbrug, eller hvis investeringen er for voldsom i forhold til besparelsen.

Hilsen fra en med et gammelt træpillefyr, tynde vægge og radiatorer overalt smile smile smile

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej

Har præcis samme opfattelse som Thomas. Jeg sparer ca en lille månedsløn efter skat hver år! - hvem kunne ikke ønske sig 13 månedslønne istedet for 12? oven i købet med en minimal investering på 26,000 kr. Efter 2 år var anlægget betalt og nu er det bare overskud. Der der med at isolere yderligere er ikke praktisk gennemførligt.
En side gevinst ved træpillerne er at de er co2 neutrale, dette i skarp modsætning til bl.a. olie og gas.
Træpiller er i mange henseender en bragende succes, fatter ikke hvordan man kan komme i tvivl om det.

mvh Anders
Ecotec er en kanon god brænder, vi forhandler dem på mit arbejde, Den roterende herd gør at pillerne brænder bedre og det automatiske askeudtræk er skide smart. og så koster dem kun et par 1000,- mere end Pellex.

Hvad angår plads til opbevaring så har de fleste vel plads til en palle træpiller, alternativt kan man bygge et par gamle olietanke sammen og montere en snegl i bunden. Fordelen ved at få pillerne i småsække er at de bliver skånet mere så der ikke er så meget smuld.

Bjørn: censur :?
Citat fra smeden

Ecotec er en kanon god brænder, vi forhandler dem på mit arbejde, Den roterende herd gør at pillerne brænder bedre og det automatiske askeudtræk er skide smart. og så koster dem kun et par 1000,- mere end Pellex.


Kan askeudtrækket købes til eftermontering, og hvad koster det i givet fald? Jeg fik det afbefalet i sin tid, men kunne godt tænke mig at prøve, hvis det ikke er alt for dyrt.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej.
Vi købte et hus hvor der var installeret et nyt pellex, det første år havde vi ikke andet end problemer, til sidst ringede jeg til den smed der har mest styr på lige det her fyr og han kom ud og kiggede på det. Det viste sig at det var installeret forkert og han fortalte at det tit skete. Nu har vi ikke haft problemer siden. Så det er ikke fyrets skyld. Vi bruger ca. 40 kg om dagen når der er pisse koldt udenfor
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis