Puds på loft

Hej !
Nogen der ved hvordan man nemmest pudser et loft? Da vi pillede gipsplader af loft var der store huller i pudsen nedenunder.

Hvordan og med hvilket materiale lapper vi nemmest disse huller og får loftet pudset pænt op?

Fik i Silvan at vide man skulle bruge pudsemørtel, men dette er meget svært at få til at klæbe. Har også prøvet med medium sandspartel.

Alle idéer modtages med kyshånd.

;-)
\"Handy\"mus
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!!

Jeg ved ikke hva du ska bruge til at pudse loftet op med, men hvis det var mig ville jeg sætte hele gibsplader op, spartle og evt. sætte filt på. Det vil være en løsning som holder flere år end et pudset loft.
Jeg tror ikke du kan få det gamle pudsede loft pænt igen. Hvis du pudser det op og maler det, vil malingen revne. Med garanti. Hvis du vil have filt på for at undgå revner, skal loftet først være 100% plant, og det er et kæmpearbejde.

Jeg har haft et tilsvarende loft, som jeg valgte at skrue gipsplader på. Hullerne i pudslaget reparerede jeg først med mørtel iblandet lidt fliseklæb, men det var udelukkende for at skabe plant underlag for gipspladerne.

Da gipspladerne var sat op, spartlet og malet, var loftet som nyt igen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Do as follows:
1...Præparer en grund af hønsenet, terrakottavæv eller rør. Et eller andet mørtelen kan hænge fast i.
2...Svum det med cementvand.
3...Puds med strandmørtel.
4...Puds med finpuds.
5... Male.

Voila.....
Nyt loft på den gamle måde.
Om det bliver pænt.... er op til håndværkeren.

Delfinen
Nu er det svært at se om der er niveauforskel mellem lofterne i de forskellige rum. Hvis det er tilfældet kan det blive svært at få pænt. Ellers må jeg holde med Jensen i dette tilfælde.
Gipsplader er altså også et stort arbejde...
Citat fra Jensen

Do as follows:
1...Præparer en grund af hønsenet, terrakottavæv eller rør. Et eller andet mørtelen kan hænge fast i.
2...Svum det med cementvand.
3...Puds med strandmørtel.
4...Puds med finpuds.
5... Male.

Voila.....
Nyt loft på den gamle måde.
Om det bliver pænt.... er op til håndværkeren.


Hm, ok. Men er der ikke risiko for at det revner, som Alflefa nævner?
Og det der finpuds, er det det samme som pudsemørtel, eller hvad? Og hvis ikke, hvor køber man det?

;-)
\"Handy\"mus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra handymus

Hej !
Nogen der ved hvordan man nemmest pudser et loft? Da vi pillede gipsplader af loft var der store huller i pudsen nedenunder.

Hvordan og med hvilket materiale lapper vi nemmest disse huller og får loftet pudset pænt op?

Fik i Silvan at vide man skulle bruge pudsemørtel, men dette er meget svært at få til at klæbe. Har også prøvet med medium sandspartel.

Alle idéer modtages med kyshånd.


Net op som foreslået andet steds på denne side - derefter mørtel. Nettet holder på det. Ikke for tykt lag af gangen. Når det er tørt kan du spartle for at gøre det rigtig pænt.

Jan Kronborg
Selvom opsætning af gipsplader også er en ordentlig omgang, ville jeg nok vælge den løsning, men det er nok fordi, jeg ved hvad det indebærer.
Hvis var i mit hus, og det skulle pudses op igen, ja så blev det ikke LDS-arbejde, murerarbejde røre jeg først ved, når jeg ikke kan få nogen andre til det, og når alle andre muligheder er udtømte.

Nåh ja, det var bare lige min mening, ta' det for hva' det er :lol:

Mvh. Carsten
Hehe. Ja det kommer tilsyneladende an på indgangsvinklen. For jeg havde også gipsplader oppe og vende da jeg skulle reparere mit loft efter nedrivning af flere vægge. Men jeg holdt mig til pudsen, og det blev så spartlet og der blev opsat filt. Men jeg er også murer!!!
Det blev rigtigt pænt. Du kan ikke se overgange overhovedet!!
Smag og behag...og temperament :wink: biggrin biggrin
Mit råd er at efter det er pudset kan du sætte væv på så kan du ikke se reverne. så får du et pænt loft der ikke har rever eller noget. Husk at give en gang blød fuge ude ved kanten mellem loft og væg, helst en der kan males på så den ikke kan ses.
Manik....øøøhm...Hvorfor bringe en tråd op som er helt tilbage fra 2004??
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også