BAd på 1 sal. (igen..)

Hej...indtil videre har jeg nydt godt af udemærket søgefunktion men har desværre ikke kunne finde hjælp til flgn :

Har ryddet det gamle bad på 1 salen...alt står "råt" og skal igang med at bygge op.

3 vægge i sten og en skrå/skunk mod tag i træ.

kan isolerer skunken fra andet rum og skråvæg fra loftet. MEN da jeg rydede rummet var der dampspærre i skunken/skrævæggen (er fjernet). Væggene var iøvrigt lavet med spånplade !

Spørgsmål 1 : Skal der overhoved være en dampspærre når der laves vådrum sikring, altså udover dampspærren i loftet. ??

Spørgsmål 2: Tænkt at lægge godkendt MK plader direkte ovenpå oprindelige gulv som er et gammelt men stabilt (tykt) planke lignende gulv. Er 22mm at skyde de berønte skråspurve med kanoner eller ?
Slut beklædning bliver vinyl.

håber I har noget input.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vådrumssikringen fungerer fint som dampspærre, så det burde være helt overflødigt. Dog kan der være lidt detaljer omkring overgangen mellem vådrumssikringen på væggene og dampspærren i loftet, som skal dyrkes lidt.
De 3 stenvægge skal iøvrigt ikke have dampspærre, med mindre du sætter en isoleret væg op indvendig, som en skalvæg.

Hvis højden, mht. dørtrin mv., er til det, så ville jeg ikke spare på tykkelsen af gulvpladen. Et godt stabilt gulv bliver man i længden mest tilfreds med.

Mvh. Thomas.

Mvh. Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis