trådløs access point eller router på bestående netværk???

Min dreng er på efterskole. På skolen er der lavet netværk med ca 100 tilkoplet.. Min dreng har dog et værelse uden netadgang. Min ide er at købe en trådløs :roll: router der kobles på internettet på et værelse der har adgang og at sætte et trådløst netkort i min drengs pc . Afstand ca 30-40 meter direkte linie uden mure eller andet hindrende. Vil det kunne fungere uden problemer eller.

Jan Kronborg
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke den trådløse router kan række så langt alene, men man kan få ekstra antenner til bla. Zyxel's produkter, som jeg tror kan afjhælpe dit problem
Den trådløse rækker nemt den afstand. Jeg har set dem række op til 100 m i bygninger.
Det er dog nok værd at tale med Netværksadministratoren om at koble en sådan fyr på.
Et 50 m kabel koster ikke alverden.
Måske er det meget godt at din søn ikke kan sidde og nørde alene på sit værelse, men må gå ud sammen med andre til de 100 computere.

Delfinen
Mit spørgsmål går ud på om jeg skal bruge et access point eller skal/kan bruge en router. Kabel tillader de ikke. Om han har godt af at være sammen med andre eller ikke har intet med mit spørgsmål at gøre. Så venligst nøjes med at besvare mit spørgsmål hvis du kan og så undlad div kommentarer

Jan Kronborg
Ikke kabler? men access point? Sjovt.
Du skal bruge en acess point, det er ofte en switch, som man kobler på nettet via kabel.
I din pc skal der være et kort der modtager signalerne.

Delfinen
Citat fra Jensen

Ikke kabler? men access point? Sjovt.
Du skal bruge en acess point, det er ofte en switch, som man kobler på nettet via kabel.
I din pc skal der være et kort der modtager signalerne.


Tusind tak det svar skabte lidt klarhed. Vedr. kabler - sidste skoleår havde de elever der ikke har værelser med internet adgang kabler hængende ud af vinduer - i tagrender osv. det gider de ikke i år er svaret når man spørger. Derfor access point. Nye værelser har 2 udgange til internet. Det er et sådan jeg vil udnytte.

Jan Kronborg
Annonce
Citat fra anole

Derfor access point. Nye værelser har 2 udgange til internet. Det er et sådan jeg vil udnytte.


Så skulle det bare være at tilslutte access point til et af dem - evt. sætte en switch foran, hvis begge stik skal bruges.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Citat fra anje

Prøv at se hvad Aldi har fra 13/10-04: http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm
Det skulle kunne løse alle problemerne, og sikkerheden er iorden.


Er det kompressoren, du mener :wink: Når jeg åbner Aldi-siden gælder tilbuddene fra 6/10!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
@Thomas - nææ.. Prøv igen.
Der er faktisk et fornuftigt trådløst netværk IEEE802.11G - Det er skam ikke så ringe endda. biggrin

Mvh Anders
Jeg har set den - den kom bare først på et par timer efter jeg læste dit indlæg... Som jeg skrev, viste den stadig tilbud for denne uge i morges smile

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis