Nem slibning af motorsav

:idea:
I stedet for den vanskelige og irriterende filing af motorsaven ude i skoven, kan man anvende en ny dims, som hedder en Filoc, og som virker på den måde, at en skrueformet fil skruer sig igennem alle tænderne på kæden - medens den sidder på sværdet.
Den er leth og hurtig at bruge, drives af en medbragt akkuboremaskine, og filer en tand for hver omgang boremaskinen roterer - det vil sige 5-9 tænder PR SEKUND.
Derfor er hele saven filet på under et minut - ude i skoven, vel at mærke.
Så nu er det slut med sløve save, slut med spild af tid, slut med unødigt slid, slut med køb af dyrt brænde, slut med arbejdsulykker fordi man er blevet træt af at knokle med den sløve sav, etc.
Mere end 125 forhandlere (kun professionelle motorsavsforhandlere) kan ses på www.filoc.com - her kan man også se demo-videor, samt TV-klip fra TV2
Forhandlerne tager ca. 700 kr. for en Filoc.
biggrin

morten
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tager ca 5 minutter at slibe 60-80 tænder med en almindelig rundfil, what is the big deal?

Alternativt, hav et par kæder og skift kæden i skoven, og slib dem så når du kommer hjem, og kan stå ved en skruestik.

I øvrigt kan jeg anbefale en stub-klo der kan slås ned i en stub (stød) og fastspænde sværdet - det letter filningen en del.
Og nogle kæder har desværre ulige antal skær, altså 2 ens efter hinanden, så der duer Filoc ikke. Ellers er ideen god nok, for os der ikke kan ramme den rigtige skarphed.

Vi kan meget selv.

binko der rammer du dens handikap.?   med savkædens tand par.
to højre vent og vænstre vent.!  (filoc.)
så kædesavfil der kommer ind i spillet.!

nor det gæller hvor meget det fylder i volum messigt.
der fylder batteriboremaskine og filoc(en) mere mends fil med holder og filstyr
til sværdet.! ikke fylder mere end stor lommelygte (D cels.).???

men den er god til lange sværd over 75 cm.!
Mandens profil hedder det sammes som produktet, og han har 5 indlæg, og i brokker jer ikke engang over han reklamerer, sidder i og snork sover.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Synes ikke Filoc manden skal hånes mere for hans opfindelse jeg kender ham faktisk og han er en flink og rar mand der har arbejdet hårdt med at opfinde Filocen og en del har faktisk købt og været glade for den.

Han har nok bare været lidt hurtig på tasterne på dette forum dengang for længe siden.

ame
Annonce
Mit råd: Tag grundlæggende motersavskursus på skovskolen.
Der findes kun en god filing: Rundfil og fladfil + en godt håndelag

Mvh Mikkel
www.mikkelstreafaldning.dk
er filoc.død.
siden ikke hørt mere fra den.!
Sidder du og keder dig Hans2tal?

Med venlig hilsen
ktm

naaeeej.

jeg skulle lige høre om der er stadig liv i filoc´en. den nemme løsning
til filning af motorsaven.!
Ja der kan jo ske så mange sjove ting. Jeg er uddannet i metalfag med fileskole og det hele og mente nok at det at file en savkæde var en smal sag. Der var noget jeg ikke vidste, for da jeg købte en ny kæde var forskellen åbenbar. nu bruger jeg enten en  kædesliber (kr. ca 200) og det er godt eller i felten en lære med to nylonruller og vinkelstyr og det går rigtig godt.

varmetossen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis