Nem slibning af motorsav

:idea:
I stedet for den vanskelige og irriterende filing af motorsaven ude i skoven, kan man anvende en ny dims, som hedder en Filoc, og som virker på den måde, at en skrueformet fil skruer sig igennem alle tænderne på kæden - medens den sidder på sværdet.
Den er leth og hurtig at bruge, drives af en medbragt akkuboremaskine, og filer en tand for hver omgang boremaskinen roterer - det vil sige 5-9 tænder PR SEKUND.
Derfor er hele saven filet på under et minut - ude i skoven, vel at mærke.
Så nu er det slut med sløve save, slut med spild af tid, slut med unødigt slid, slut med køb af dyrt brænde, slut med arbejdsulykker fordi man er blevet træt af at knokle med den sløve sav, etc.
Mere end 125 forhandlere (kun professionelle motorsavsforhandlere) kan ses på www.filoc.com - her kan man også se demo-videor, samt TV-klip fra TV2
Forhandlerne tager ca. 700 kr. for en Filoc.
biggrin

morten
:idea: I stedet for den vanskelige og... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Angående filoc, kan jeg file min motorsav lige så hurtigt som den filoc kan.. Næ grej som er gul for en LDS'er der går bare en smule i skoven er disse to ting: Kombidunk http://www.stihl.dk/upload/produkte/images/produkte/Z009s022_z.jpg Stubskruestik http://www.stihl.dk/upload/produkte/images/produkte/Feilbockk_z1.jpg Meget små billeder men u get the point..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

m. andressen.

det er lideså hurtig som filoc. bar "smide"motorsaven på stubben og gå løs med filen
og holde kæden med bremsen mens du filer.
du klikker bremsen frem. og trykker den tilbage uden at den klikker ud
lige der hvor den slipper kædedrevet så kæden er løs
så du han skubbe den med filen..! 
fidusen er at slække bremsen mens du skubber kæden med filen.!
og file næste tand sæt.!

men at file kæden. kræver lidt håndelag.!

men med filstyr eller filholder. er det nemt at file kæden
og holde i den rette vinkel med skært på tanden.
hvis man har tålmodighed.
først man hat læret at file kæden.
så ved man at kæden skal holdes skap.

en kraftful motor er ikke bedre en skarp kæde.?
Hans2.hansen.. jeg er ked af at sige det men du læser lidt som du skriver.. (ikke noget ondt ment, jeg regner med der er en god grund til du staver/skriver som du gør) jeg skriver jo at jeg sagtens kan file kæden ligeså hurtigt som filoc... Filoc er i mine øjne spild af penge i forhold til en god fil og følingen i hånden..... Det med at sidde og rode med bremsen er jeg også ude over da min proff sav har en knap der gør jeg kan koble motortrækket fra så kæde kan trækkes frit. Det gør at jeg nok max bruger 2 min på at fil og fulde olie/benzin på saven forudsat "skruestikken" er banket i en træstub....

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

M. Andresen, jeg må giver dig ret, jeg har set et par forskellige bruge den og det var helt til grin, jeg var færdig med at file min sav længe før dem.
Jeg filer bare med en alm. fil og et ryttermål fordel ved den metode, er at jeg hurtigt kan variere min vinkel og min dybde alt efter om jeg saver i løv eller nål træ.
En typisk file vinkel vil ligge omkring 25 til 30 grader, men hvis jeg skal flække træ med min sav går jeg helt ned til 5 grader.

Michael


www.mjtrae.dk/


Træfældning og Beskæring

Sackman,
Ja den er meget god, men det kræver at man bruger deres særlige kæde og sværd og så går det sjove ligesom af den idé.
Og du kan hellere ikke variere din file vinkle hvis du skal save på langs af træets årer.



Michael


www.mjtrae.dk/


Træfældning og Beskæring

mj-trae.

bortset fra ulemben er den lomme vendlig.!

men jeg fortrækker filen med filestyr. så den kræver ikke strøm.
men lidt rugbrød.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis