Nem slibning af motorsav

:idea:
I stedet for den vanskelige og irriterende filing af motorsaven ude i skoven, kan man anvende en ny dims, som hedder en Filoc, og som virker på den måde, at en skrueformet fil skruer sig igennem alle tænderne på kæden - medens den sidder på sværdet.
Den er leth og hurtig at bruge, drives af en medbragt akkuboremaskine, og filer en tand for hver omgang boremaskinen roterer - det vil sige 5-9 tænder PR SEKUND.
Derfor er hele saven filet på under et minut - ude i skoven, vel at mærke.
Så nu er det slut med sløve save, slut med spild af tid, slut med unødigt slid, slut med køb af dyrt brænde, slut med arbejdsulykker fordi man er blevet træt af at knokle med den sløve sav, etc.
Mere end 125 forhandlere (kun professionelle motorsavsforhandlere) kan ses på www.filoc.com - her kan man også se demo-videor, samt TV-klip fra TV2
Forhandlerne tager ca. 700 kr. for en Filoc.
biggrin

morten
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Den ser smart ud, men jeg plejer nu ikke afmontere kæden ude i skoven. Der får den en enkelt gang med filen pr tand ved hver fyldning mens kæden sidder på saven. Det tager højest 2 minutter. Instrumente du nævner er nok mest for professionelle.

mvh Anders Kruse
Professionelle filer kæden på sværdet på øjemål og gehør.

Delfinen
Der er netop fremkommet 2 nye udgaver af Filoc'en - en til de små hobbysave, og en til de store professionelle. Sammen med Filoc'en til de mellemstore save betyder det, at mellem 99,0% og 99,9% af alle motorsavsbrugere nu kan bruge en Filoc.
www.filoc.com findes nu to video'er, en som demonstrerer "en dag i skoven med en Filoc" (under "Hvad er en Filoc?"), og en som demonstrerer hvordan man bruger den på en sav med en kæde, som ikke er ens hele vejen rundt (under "Spørgsmål/Svar", tredie spørgsmål).
For alle tre typer gælder det, at efter lidt øvelse kan enhver - ude i skoven, vel at mærke - maskinelt vedligeholde skærende på motorsaven hver gang der tankes benzin, på 45-120 sekunder.

morten
filoc: Dette er et forum for lav-det-selv'ere - ikke en markedsplads, hvor man kan reklamere for sine produkter! His du vil annoncere på siden er jeg sikker på, JørgenE kan tilbyde dig plads til et banner mod fornuftig betaling.
Annonce
Jeg bakker op om at vi ikke vil have firmaer til at reklamere her.
Tak :!:

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Har ved kontakt til forhandler af bl.a motorsave, plæneklippere m.v. forhørt mig om muligheden for at købe en Filoc og fordelene ved dem. Han sagde at dem skulle jeg holde mig langt væk fra da den ikke kunne holde og der ofte opstod problemer med brugen af den, hvis der var en anelse skævhed i sværd og kæde. Han anbefalede klart filning på den gamle metode. Blot et input.

Morten Nielsen
filoc. overkil til ldser.!

sår er det bare hvor længe de holder.!
det pudsige er at 45 - 120 sekunter. måske på en tandsæt første file trumle.

men bruger mere tid i at skille det ad og skifte fil trumlen samle det igen og
 file anden tandsæt. efter har filet første tandsæt.!

til filoc. er det to trumler med højre og vendstre filing.!

www.filoc.com  den har skiftet hjæmmeside om bike touers.!!!

Med så mange kvalificerede "motorsavsforhandlere" på listen kan jeg  IKKE  helt fårstå at det er nødvendigt at  NASSE  sig til gratis reklame her på  GDS

Den slags indlæg bryder vi os overhovedet  I K K E  om  find et andet sted og sælge !!

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis