Grøn Fluesvamp

Uhadada - er blevet "ejer" af Danmarks giftigste svamp - Grøn Fluesvamp - hvordan kommer jeg den til livs, for jeg har ingen aktuelle planer om at aflive nogen??? :mrgreen:
Hilsen
sniffer

Sniffer  
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sparker til den..... :o)
Sikke noget L.....
Havde ikke lige set den, så den har spredt sig. Har ca. 60/70 babysvampe. Og selvfølgelig kørte min mand over dem med græsslåmaskinen. Tja.......så ved jeg da hvad er hændt, hvis min hund svinger poterne i vejret. Den har trådt i det og slikket sig.
:idea: Vil forsøge at grave området væk og hen til et sted, hvor ingen kommer (udover mig) Gad vidst hvor dybt de dimser stikker??

Hilsner og tak for linket
sniffer

Ps......hvis i ikke hører mere fra mig, har jeg været for tæt på....*GG* :mrgreen:

Sniffer  
Rolig nu, det er jo ikke plutonium.
De forsvinder af sig selv.

Delfinen
OOOOoooo....fint Jensen, er da godt at vide, men mon hunden kan holde sig så længe???? Det er nemlig dens "haveafdeling" hvor man godt "må".

Hilsner
sniffer

Sniffer  
Annonce
Må hvad?
Hunde spiser vel ikke svampe? Og hvis de gør kan de måske tåle dem.
Da jeg havde hunne blev de ofte præsenteret for svampe, både grønne og røde og HVIDE fluesvampe, det skete der aldrig noget ved. De åd dem ikke.
Du kan jo plukke de aller værste.

Bare tag det roligt, fortæl børnene at de ikke skal spise svampe. Saml nogen af dem og tør dem til insektgift til drivhuset.
Se det som en gave.

( der er ingen problemer med hunde, der ikke kan løses for 1,25 kr)

Forresten.... grøn fluesvamp er symbiotisk med et træ i nærheden. Gran eller birk. Hvis problemet er vedvarende, i mange år.... fæld træet og svampene forsvinder. Det gør de sikkert også hvis du gøder jorden ekstra meget.

Delfinen
Jensen..mon ikke du er den eneste, der ikke ved, hvad min hund må??
Det tror jeg. Hvad er det iøvrigt for problemer der kan klares for 1,25 kr.??
Jeg spurgte IKKE om en hund spiser svampe, ej heller ikke om der skulle fældes træer. Og jeg kan godt finde ud af at plukke svampene, hvis det var det jeg ville. Det er det ikke.
Jeg spurgte blot om disse svampe kunne fjernes.......
Det var det hele og ikke andet.
Sniffer

Sniffer  
Her kan man se, hvorledes et rådg. ingeniørfirma foreslår de skal bekæmpes.
http://www.fyns-amt.dk/sider/amtsraad/SOS/2000/00-06-07.asp

Så er grøn fluesvamp forøvrigt ikke symbiotisk med gran og birk, det er rød fluesvamp. Grøn flue svamp er symbiotisk med eg, bøg og hassel el. andet løvtræ, i hvertfald, hvis man skal tro de første par hjemmesider efter et Google-søg på "groen fluesvamp".

Mvh. Carsten
Citat fra Sniffer

Jeg spurgte IKKE om en hund spiser svampe, ej heller ikke om der skulle fældes træer.

Jeg kan måske godt forstå, at du bliver lidt irriteret over svarene, men at henvise til løsningen med at fælde træer er vel ok, hvis svampen er afhængig af et bestemt træ - i så fald er det jo netop den mest effektive måde at fjerne dem på.

Mvh
Thoams

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
det er nok rigtigt det med løvtræerne, jeg gættede, jeg kunne huske den røde fluesvamp.
Jeg har aldrig hørt om en hund, der tog skade af nogen svampe.
Teknisk set er det vel ikke umuligt.
Mit budskab mellem linierne var .... at du skulle tage det roligt....jeg var måske lidt klodset.
hvorom alting er.... svampesæsonen er kort og selvom lortet er giftigt, sker der nok næppe noget ved at hunden jokker i dem.
Og hvis der gør. Så køber du bare en ny hund.

( netop den slags bemærkninger jeg ikke skulle komme med)

Delfinen
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis