Småbørn

er roden til alt ondt gg

har en vidunderlig tøs på 5 snart 6 måneder der spiser "næsten" det samme som os og blir stadig ammet!

det hele er dejligt og jeg har mindst 6 måneder tilbage af min barsel MEN den lille er begyndt at vågne mere om natten og bruge brystet som sut hvilket gør det lidt svært for mig at få sovet bare rimeligt da jeg ligger i en "ikke sove stilling"

Jeg har overvejet at begynde på flaske men det vil ødelægge amningen og lave et være natteroderi!

jeg vil gerne amme bare lidt endu da det er første gang at det går så godt men jeg vil også godt sove bare lidt mere end jeg gør nu
så hvis i har et godt råd er det meget velkomment shocked)

Hvis overskud er en by i Rusland så aner jeg ikke hvor Rusland ligger!!

Kærlig hilsen
Heksen

Jeg kan! jeg vil! og så blir jeg hysterisk!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Heksen

er roden til alt ondt gg

har en vidunderlig tøs på 5 snart 6 måneder der spiser "næsten" det samme som os og blir stadig ammet!

det hele er dejligt og jeg har mindst 6 måneder tilbage af min barsel MEN den lille er begyndt at vågne mere om natten og bruge brystet som sut hvilket gør det lidt svært for mig at få sovet bare rimeligt da jeg ligger i en "ikke sove stilling"

Jeg har overvejet at begynde på flaske men det vil ødelægge amningen og lave et være natteroderi!

jeg vil gerne amme bare lidt endu da det er første gang at det går så godt men jeg vil også godt sove bare lidt mere end jeg gør nu
så hvis i har et godt råd er det meget velkomment shocked)

Hvis overskud er en by i Rusland så aner jeg ikke hvor Rusland ligger!!

Kærlig hilsen
Heksen


Måske er det ved at være tiden, hvor hun har brug for noget mere mættende til natten. Da min datter var 6 mdr. fik hun vælling inden sengetid, da vi havde samme natteroderi med hende, og vællingen gav nattero.
Hej

Princippet med noget "tungt" mættende ved sengetid, f.eks vælling eller grød er jo helt rigtigt. Hvis ikke det duer, hvad så med en hurtig gang amning og så efterfølgende en sut?
Jeg ville i øvrigt ikke være så bange for at bruge en sutteflaske, amningen er jo godt igang, hvorfor skulle den blive ødelagt af, at du hiver en flaske flaske frem en gang i døgnet?

mvh Anders Kruse
Citat fra AndersKruse

Hej

Princippet med noget "tungt" mættende ved sengetid, f.eks vælling eller grød er jo helt rigtigt. Hvis ikke det duer, hvad så med en hurtig gang amning og så efterfølgende en sut?
Jeg ville i øvrigt ikke være så bange for at bruge en sutteflaske, amningen er jo godt igang, hvorfor skulle den blive ødelagt af, at du hiver en flaske flaske frem en gang i døgnet?

mvh Anders Kruse


Sut bruger hun ikke (vil ikke) jeg ammer hende i søvn hver aften og hun vågner før jeg selv sover og skal ammes igen,sån går det hele natten men du har nok ret jeg vil prøve at give hende en flaske om aftenen og se om det mætter hende bedre...
er alomin modermælks erstatning det bedste? efter vælling self

Jeg kan! jeg vil! og så blir jeg hysterisk!
Vælling med smag det er noget der dutter. Vi har 3 dejlige unger, 2, 4 og 7 år.

Vælling der smager af pærer det var noget der passede ind i smagen hos vores, mættede og gav nattero.

En flaske i ny og næ, om natten, når mor var for træt, det kunne far jo fint hjælpe med.

Mvh.

René

Annonce
Hej
har selv små børn på 1 og 2 år. Du siger ungen ikke vil/kan lide sut, nej det er da klart hvis ungen ved hun kan få patt hvis hun bare skriger længe nok.
Vi havde det samme problem - hun ville ikke ha vælling og hellere ikke sut. Vågnet hver 3 time døgnet rundt..... og hun syntes det var dejlig. Men efterhånden fik vi nok og nu skulle hun fandme ha en sut, det var en kamp med skrigeture på et par timer men det gik egentlig hurtig over. Bagefter havde ungen det godt med at kunne ta sutten. Det jeg vil frem til det er at det handler ikke om sut eller flaske - nej det handler om at ungen har noget hun godt kan lide så hvorfor skal hun lave om på det???

Derudover flyt barnet væk fra soveværelset så hun ikke lugter mælken.
Vær kærlig men bestemmt.

Cold be heart and hand and bone, cold be travelers far from home... they do not see what lies ahead when sun has failed and moon is dead.
Også vores oplevelse (Trench).
Vores første ville heller ikke tage sutten - og som førstegangs forældre var vi ret "rundt på gulvet". Endte med hun fik sutten proppet i munden og så "blev den der" indtil hun accepterede den (under 20 min). Tilbage var nattesøvn.

Og Brandmandens "Vælling med smag" kan jeg kun støtte - Pære/banan vælling havde en vidunderlig søvndyssende effekt på vores (den uden smag er uspiselig - prøv selv!!!).

Generelt har vi udledt, at det der er godt for forældrene også er godt for børnene (selvfølgelig med måde ;-). Så hvis en tidlig sut og tidlig fravænning fra mors bryst er det, der skal til for at vi - og særligt min kone - kan få vores nattesøvn, så må alle "de pædagogisk korrekte" metoder vige. Og børn tager altså ikke skade af en gang i mellem at skrige - indtil de finder ud af, at den nye situation faktisk også er ok.

Mvh.

Jan R.
Den hopper jeg med på, så er vi tre i streg, som er enige om metoden.
Har også været igennem det med vores unger.

Mvh. Carsten
Jeg kan tilslutte mig meget af det der bliver skrevet i de 3 ovenstående indlæg.

Begge mine døtre har udvist det mønster som du beskriver, og den mindste var sågar begyndt at vågne hvert 10. minut - hele natten sad

Med begge har vi taget kampen, og lagt barnet i egen seng på eget værelse fra den ene dag til den anden. De første to nætter var rædselsfulde men derefter sov de faktisk igennem. Selvfølgelig skal man være sikker på, at den urolige søvn ikke skyldes regulær sult.

Der er heller ikke nogen af vores børn som har villet bruge sut, men det profiterer vi så af nu hvor vore venners jævnaldrende børn skal vænnes fra deres "bedste ven".

I øvrigt sjovt at se, at dette tidligere så "mandedominerede" forum har taget en drejning til nu også at være en konkurrent til www.voresborn.dk

Med venlig hilsen

Claus Holm
Citat fra Jan R.

Så hvis en tidlig sut og tidlig fravænning fra mors bryst er det, der skal til for at vi - og særligt min kone - kan få vores nattesøvn, så må alle "de pædagogisk korrekte" metoder vige. Og børn tager altså ikke skade af en gang i mellem at skrige - indtil de finder ud af, at den nye situation faktisk også er ok.


Det er vist i virkeligheden ikke særlig god pædagogik at lade børn styre hjemmet alt for meget :lol: I øvrigt kan man godt kombinere bryst med nattero! Da vores søn var 6 mdr fik han ikke mere mad om natten, men han blev stadig ammet.

Det er i øvrigt skægt, så forskellige ting, der volder problemer; Vi havde ingen problemer med at få ham til at bruge sut (efter 3 dage med skrigeri efter hospitalet var det en lettelse, da sundhedsplejersken "gav lov", han gad ikke vælling, men spiste gladeligt risgrød (helst med vanille smile ). Og i øvrigt lykkedes det aldrig at få ham til at tage sutteflaske...
Men det viser jo bare, at de har personlighed lige fra starten, de små (og at vi alle sammen vælger forskellige kampe) smile

Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis