opfriskning af trælofter

vi skal igang med at modernisere et 60´er hus. I stuerne er der gamle, kedelige, mørke fyrretræs listelofter. Allerhelst ville vi sætte nyt gipsloft op, men det har vi desværre ikke råd til. Så vi skal have gjort lofterne helt lyse og gerne givet dem lidt "effekt". Gode råd, tips og ideer efterlyses

------------------
panki

panki
vi skal igang med at modernisere et 60´er hus. I... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomas.

Den der med at hvis træet er 30 år gammelt og helt udtørret, så behøves shellak ikke.

Den er jeg ikke helt enig med dig i.
For det kan stadigvæk godt svede lidt, og knasterne vil stadigvæk slå igennem, selv om træet er helt udtørret. Det er nemlig ikke kun harpisken som slår igennem, det er også det farvepigment som træet indeholder i knasterne ( Er meget mere mørkt, og gult)
Venlig hilsen
Ida
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hej Ida.

Ja, du har nok ret. Det var bare min maler som fortalte mig det.

Han fortalte mig også at hvis vinduer er vakumimpregneret, så kan man også undgå shellak.

Det mere vigtigt at man bruger en ordentlig maling - siger han.

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej ThomasB

Hvis din maler siger man kan undgå shellak på vacumimprægneret træ, må det være fordi at det ikke kan spærre for harpiksen alligevel, da netop ved vacumimprægnerede vinduer øges harpiksudtrækket betydeligt.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Shellak spærre for harpisk og andre farve / olierige småsager

Venlig hilsen
Ida
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hej Ida.

Jeg kan kun medgive de andre - at det er dejligt, at vi har fået en z

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Så vil jeg da lige vende tilbage til min loftalcyd. Jeg fornyede ca. 2m2 loft med helt friske profilbrædder. Knasterne (der var mange)fik en gang shellak. Derefter blev hale loftet malet med loftalcyd. Efter to år er der intet at se.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Jeg takker for roserne og håber at mine svar er forståelige og kan bruges konstruktivt.
Jeg ved at mit svar om hvordan man laver kradsebrædder faldt i god jord smile

Hilsen
Ida Nielsen
Farvehandler

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af idani (den 19-09-2002).]

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også