Hul til flagstang

Jeg har fået en flagstang og i følge monteringsvejledningen skal jeg grave et hul på 35x35x95 cm. I dette hul skal jeg så støbe belsgat til flagstangen.

Er der en smart måde at grave dette hul på? Jeg tænker på, at det er et forholdsvis dybt hul i forhold til bredden. Det er da svært med en spade eller skovl.
Jeg kunne selvfølgelig grave hullet bredere, men så skal der jo også meget beton/cement i.
Jeg har fået en flagstang og i følge... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
man behøver jo ikke at lave en forskalling på de 95 cm, men for at kan komme bedre til at grave kan man jo grave det lidt større foroven og så lave en forskalling til de øverste 30-40 cm......hvis der sker noget med græsset på denne her årstid er det vel ikke den store katastrofe, lidt græsfrø på og der er græs igen til foråret/sommeren....

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Nu skal opgaven jo ikke gøres større end den er. Det er rigtigt, at det kan graves med en alm. (lang) spade men det letteste er nu engang et pælebor. Grav hullet med den diameter som pælebordet nu engang er - herefter graver du langs med kanterne med en alm. spade til den ønskede diameter. Jorden langs kanterne ryger ned i bunden af hullet, men kan let hentes op ved hjælp af pælebordet (eller alternativt en lille skov og ned på maven!)

Det burde ikke tage forfærdelig lang tid
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis