El-arbejde i hjemmet

Jeg har købt et gammelt hus med dertil gammel el - kun én el-gruppe. Jeg har en bekendt som er uddannet elektrikker og vil trække nye ledninger og lave flere grupper. Skal dette arbejde bagefter godkendes på nogen måde for at det er lovligt? Han er ikke autoriseret!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Torben.
Din elektriker-ven kan godt udføre elarbejdet, men han må have en som har autorisationen til at sige/skrive god for arbejdet.
Hvor dit problem opstår. Hvis du ikke har underskriften fra en autoriseret elektriker, er når du skal sælge huset igen, så kan du virkelig få et problem, jeg tænker også her på økonomi, hvis anden installatør skal ind og evt. rette/gennemgå installationen, det kan blive en kostbar affære.
Ps. du kan evt. aftale med en aut. installatør, om et evt. tilbud på at monter/levere gruppetavlen, samt skrive for det resterende arbejde som din ven har udført.

------------------
Poul Erik

PE

Hej PEV.

Det var jeg netop i tvivl om. Min søn har netop fået trukket nyt el i sin lejlighed af en uddannet elektriker, som læser til installatør. Jeg kender en installatør, som jeg muligvis kan få til at gennemgå det og sige ok, og så tænkte jeg hvad man kunne bruge det til.
Er der en special formular man bruger med beskrivelse af formater, materialer osv., for han kan vel ikke bare sige godkendt - hvis der så bliver lavet om på det dagen efter af en amatør?
Ved du eller andre hvordan godkendelsen foregår?

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen.

Elinstallatøren vil med stor sansynlighed ud og besigtige det som han vil underskrive for.
En blanket tror jeg ikke skal underskrives, måske kun hvis der laves/ændres en del ved hovedtavlen, ellers tror jeg kun det er fakturaen som installatøren fremsender som dokumentation nok for det udførte arbejde.

------------------
Poul Erik

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis