gratis firewall søges

nogen der ved, hvor man kan hente en gratis firewall???
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Næsten gratis...køb bladet "komputer for alle". Der er altid en på deres cdrom og den er ganske udemærket.( ZoneAlarm) Jeg har aldrig haft ubudne gæster med den
Hilsner
sniffer

Sniffer  
Hvad skal du bruge det skidt til?

Køb en billig router, installer virusscan og hold din pc opdateret på windowsupdate.
Hejsa..
Ja god med dig ThomasB.....Vi er stadigvæk mange, der er glade for 98 udgaven og der er nixen opdateringer at hente mere, så lad lige være at nedgøre vores behov. Og så slipper vi altså også billigere end med en router. (hvad pokker det så end er)Vi er ikke alle nørder.
Hilsner
sniffer

Sniffer  
Annonce
Hej igen smile

Hvis du har en Win98, så har du sikkert også en forholdsvis langsom PC.
Alene af den grund, ville jeg ikke installere software, som æder ressourser.
Hvis du har en hurtig PC så vil jeg anbefale dig, at installere XP da den har indbygget firewall - desuden kan XP opdateres via windowsupdate.

En router kan du få for et par hundrede eller tre.
Den gør at man ikke kan komme i kontakt med din PC udefra, uden du selv har bedt om det. Og det kombineret med et antivirusprogram/antispywareprogram, er den bedste beskyttelse du kan give din PC.

En router sætter du mellem din PC og ADSL forbindelsen/netværket.

Softwarefirewalls har en tendens til at være pisse irriterende, fordi den blokerer for alt muligt, som man ikke har bedt om.

Jeg nedgør ikke dit behov, jeg kommer med et godt råd, til at løse dit problem, udfra mine erfaringer - som ikke er så ringe endda smile

Du vælger selv hvilken løsning du vil bruge - jeg tvinger dig ikke til noget.


Mvh ThomasB
hvis i er på jagt efter gratis programmer så se på www.all4you.dk
og klik så på øverste menu, og derefter på det danske flag,
så er der adgang til de gratis programmer på dansk

held og lykke

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Jeg er nok lidt enig med Thomas, Zonealarm skal sættes op og programmet er skam udemærket. Dog skal man altid huske at programmer i bundlinien og ting der kører i bagrunden bruger ressurcer og ja det kræver ram. Men det er jo klart man skal købe efter behov, og ingen grund til at købe router osv, hvis man sidder på et modem og kun henter mail engang imellem.
Hejsa..
ThomasB...det er IKKE mig der har et problem og jeg har heller ikke en langsom pc. Hvad skal jeg med XP, når det er fint, det jeg har???
Der blev spurgt om en firevall og det svarede jeg på.
ZoneAlarm er sikkert ikke mere skidt en den indbyggede i XP og den er nem at bruge..Var det ikke det det drejede sig om???
Der er vist mange måder at sige tingene på og ikke alle er lige gennemtænkte...(og pæne)
Med venlig hilsen
sniffer

Sniffer  
Citat fra ThomasB

Hvis du har en hurtig PC så vil jeg anbefale dig, at installere XP da den har indbygget firewall - desuden kan XP opdateres via windowsupdate.


Det var vist ikke lige det mest attraktive alternativ til en gratis firewall (med mindre man deler serienummer med andre...) biggrin

I øvrigt vil XPs indbyggede firewall jo også bruge ressourcer.

@Sniffer:
Windows 98 har næppe ret mange sikkerhedshuller tilbage, så opdatering er knap så nødvendig som for XP smile

Mvh
Thomas (som går med livrem og seler; bruger en router med NAT og firewall, kører XP, Free-AV og Zonealarm - og som alligevel mistede al mail og adresser i sidste uge, fordi en harddisk stod af sad - heldigvis lå de 2000 digitale billeder af sønnike på en anden disk og er efterfølgende "backed up" på DVD :? )

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis