Famielieferie

Hej med Jer.

Det er måske lidt tidligt, men vi er allerede begyndt at tale om ferien næste år. Vi er 2 voksne og 2 børn, og har aldrig sådan rigtig været på ferie udenlands.

Vi ville gerne et sted hen, hvor solen skinner, og hvor familien er i højsædet. Det vil sige, hvor mange andre familier også kommer, og hvor der er aktiviteter for børn o.s.v..

Tænkte muligvis på Mallorca, men alt har ellers interresse.


Er der nogen der har gode forslag, til hvor vi skal hen, eller ikke skal hen ?


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Christian,

Jeg kan bestemt anbefale jer at tage til Mallorca. Specielt Alcudia-området er et yndet feriemål for børnefamilier.

I uge 35 var vi for anden gang i Alcudia, og det er altså et godt sted når man som vi, har to små børn med. (3 og 1 år)

Folkene i Alcudia er meget børnemindede, og stranden er som skabt til børn med dens meget bredde sandstrand og det klare vand, som er lavt mange meter ud.

Desværre hører Mallorca jo ikke ligefrem til de billigste steder at rejse til, men jeg mener pengene er givet godt ud.

Hvis man er til rigtig god mad (hvem er ikke det ?) vil jeg derimod anbefale en af de græske øer i stedet. Der findes steder i Alducia med rigtig god mad, men der er dælme også mange steder hvor man må kigge langt efter den kulinariske oplevelse.

Har du spørgsmål om Mallorca, siger du bare til.

I den kommende vinter regner vi med at tage til Teneriffe, så hvis nogen har erfaringer med dette sted, medbringende små børn, hører vi meget gerne derom. Gran Canaria har vi prøvet, men det var altså lige en tand for "poppet" efter vores mening. Store indendørs indkøbscentre er ikke ligefrem det vi går efter...:-)

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hej smile

Vi kørte bare ud i det blå i bil..

Vi endte i Toscana i Italien, hvor vi fandt en campingplads (Gineprino i Marina Di Bibbona), hvor der tilfældigvis var et dansk rejsebureau, der havde ét ledigt telt, med rigtige senge, komfur, køleskab, strøm mv.

Vi gav 250 kr pr. døgn.

Der var masser af børn, swimmingpool, bordtennis, 400 meter til lækker strand, gode spisesteder (er der kun i italien), tivoli i byen, markeder osv.

Rigtig godt sted - Marina Di Bibbona, som også ligger rigtig godt, hvis man f.eks vil se nogle af de kendte italienske byer: Pisa, Firenze, Lucca, Siena, Livorno, Bolgheri mv.

Desuden findes der masser af vingårde, olivengårde mv, som man kan tage ud og besøge.

www.suntours.dk som arrangerer turene derned i bus, tager vist kun 3000-4000 i alt for 3-4 personer i en uge i omtalte telt, som man jo kun sover i.
Desuden er det en fordel at bo et sted hvor man selv kan lave mad, det sparer man en del ved.

Prøv at tage en snak med dem (SunTours)...
Jeg kan stå inde for stedet smile

Mvh ThomasB
Den ferieform som Thomas beskriver har vi (det er nu nok nærmest mig...) også tit haft lyst til at prøve. Jeg har fået det anbefalet af flere kollegaer, og har man børn som er i den alder hvor de sagtens kan sendes ud og lege selv, skulle det være et sikkert hit.

Imidlertid har vores børn det med at blive utålmodige bare vi skal køre en tur til købmanden - derfor varer det nok lige lige nogle år inden vi tager dem med ud at køre en 1000-1500 km :-)

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hej igen smile

Ja, en køretur på 18-20 timer, kan være kedelig for børn.
Men hvis man kører et par timer før deres sengetid, så kan de sove det meste af vejen.

Desuden har børn godt af at kede sig lidt en gang i mellem smile

Da jeg var barn, skulle vi to gange om året syd på i bil. Jeg har sgu aldrig kedet mig, men har nok et par gange i timen sagt; "hvornår er vi der?"..

Et godt råd kan være at købe/låne/leje bøger på CD, f.eks terkild i knibe den er også sjov for voksne, eller andre lydbøger fra biblioteket, som man kan høre undervejs.

lav det selv - Kør-selv ferie, er den ferieform jeg bedst kan lide. Man kan gøre fuldstændigt som man har lyst til, og køre sin vej, hvis man ikke bryder sig om stedet. Desuden giver en bil flere muligheder for at komme rundt og se spændende byer, badeland, strande mv.

Mvh ThomasB
Hejsa..
Ved, at der er et sted i Frankrig, hvor det er baseret på børn. Jeg har fået en flere timers fortælling om herlighederne.....men hvor det ligger???
Skal da gerne forsøge at finde ud af det, hvis det er noget..
Hilsner
sniffer

Sniffer  
Tak til Jer alle biggrin

Jeg har godt nok hørt noget netop om Alcudia-området. At det skulle være kanon for børnefamilier.

Netop det med at køre, er vores børn heller ikke så glade for.

Har også hørt om, at det skulle være rigtig godt, at tage til skotland med campingvogn. Tror bare ikke solen skinner så meget der, eller ?

Jeg bor selv på Færøerne, og det triste er, at alene rejsen herfra til Danmark, tit koster lige så meget som at rejse til spanien med hotel i 14 dage sad

Men man kan heller ikke få alt :!: biggrin

Jeg hører gerne mere biggrin biggrin


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis