vindtæt pap

hej i forummet biggrin
jeg er i gang med at isolere et sommerhus (gasbeton) indvendigt - jeg isolerer med 50 mm rockwool , trælægter, 0.20 dampspærre , gipsplader i nævnte rækkefølge .
nu er så spørgsmålet :?: kan jeg med fordel opsætte vindtæt pap op mod gasbetonen , altså som det første lag !
eller får jeg evt. et problem eller er det overhovedet nødvendigt !
tak for et evt. svar biggrin
med venlig hilsen bruushanen

(tak for et dejligt informativt forum)

Mvh
Niels
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vindpappets formål er at sikre det ikke blæser gennem konstruktionen...
Og eller er det jo også diffusionsåbent...

Men din ydervæg skulle jo gerne holde vinden borte så jeg mener ikke det er nødvendigt.

MVH Njord
Vindtæt pap bruges normalt til huse, hvor yderbeklædningen ikke er helt vindtæt for at beskytte isolering og mindske varmetab - f.x. træ- og eternitbeklædninger.

Et hus i gasbeton skulle gerne være vindtæt, så jeg kan slet ikke se nogen grund til det. Til gengæld ville jeg nok vælge 100 mm isolering, når nu du er igang.

Går ud fra du har læst de mange meninger for og imod anvendelse af dampspærre i sommerhuse.

Mvh.

Jan R.
Citat fra Jan R.

Vindtæt pap bruges normalt til huse, hvor yderbeklædningen ikke er helt vindtæt for at beskytte isolering og mindske varmetab - f.x. træ- og eternitbeklædninger.

Et hus i gasbeton skulle gerne være vindtæt, så jeg kan slet ikke se nogen grund til det. Til gengæld ville jeg nok vælge 100 mm isolering, når nu du er igang.

Går ud fra du har læst de mange meninger for og imod anvendelse af dampspærre i sommerhuse.


tak for svaret fra njord og jan R - jeg undlader vindpappet og isolerer med 100 mm
venlig hilsen bruushanen

Mvh
Niels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis