Mail af mappe

Kan det passe at man ikke kan vedhæfte en mappe i Outlook? Eller er det fordi den er for stor?

Mvh

Kasper
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug Winzip eller winrar (begge gratis) til at "zippe" mappen. Den er nu som én fil og kan vedhæftes.
En almindelig mappe betragter computeren ikke som en fil.
Tak for svaret.
Jeg kom selv frem til det samme efter en del overvejelser. Desværre gik min Outlook grasat, da jeg prøvede at sende en winzipped mappe (på knap 3GB), og nu kan jeg slet ikke komme i kontakt med den (Outlook altså). Træls

mvh

Kasper
Hej smile

Søg efter denne fil:

Udbakke.dbx i windows og slet den.

Så kan du igen sende mails.

Mvh Thomas
Inden du sender sådan en stor fil skal du lige sikre, at modtageren har plads til at modtage så stor en fil - ikke på sin maskine, men på den mailserver, du sender til!

Det er de færreste private, der har mere end ca. 10 Mb plads på deres udbyders server. Med et lille web-hotel har man typisk 50-150 Mb.

Hvis der er tale om en virksomhed eller en privat mailserver kan der måske være en chance.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
Citat fra BobbleTrouble

Desværre gik min Outlook grasat, da jeg prøvede at sende en winzipped mappe (på knap 3GB)


3Gb...det var ikke så lidt...! Har du prøvet at sende filen via. www.sendthisfile.com til modtageren ?

Jeg ved ikke om du kan sende 3Gb, men jeg har sendt 500Mb via. den nævnte side til en email, herfra var hastigheden konstant 29kb/s i upload.

Det er rigtig smart, modtageren får et link tilsendt om at der ligger en fil til ham (m/k), og kan så hente den uden at emailen bliver overfyldt. Det virker lidt ala´en FTP server, altså hvor sendthisfile er "mellemmand".

Prøv det smile

Thomas

Thomas
Tak ThomasB, så er der sgu hul igennem igen biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis