Anlæg af større græsplæne

Helløuw!

Vi skal til at anlægge omtrent 2.000 m² græsplæne :shock: . Dels på bar mark der har været landbrugsjord indtil nu, dels fornyelse af en eksisterende, meget gammel plæne.

Så alle gode råd modtages med kyshånd! Der bliver ikke noget af at rende rundt med en håndrive, men kan man få (leje) maskiner (både til afretning, rydning, tromling, såning osv.) der ikke er i stadion-størrelse, men som heller ikke bare er en havetraktor? Jeg synes det kniber lidt med at finde noget på nettet, men den branche er måske heller ikke forrest i skoene i den retning...

Ser frem til at høre fra jer alle! biggrin

Med venlig hilsen
FlemmingB

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!!

Du skal kontakte en entrepenør eller en maskinstation. Mange gange kan man leje en bobcat eller lign., men det kan bedre svare sig at hyre bemandet maskiner.
Da vi anlagde vores 4000 kvm græsplæne, tog vi kontakt til den nærmeste farmer og fik ham til at gøre det. Jeg tror vi betalte 3000 med frø, hvilket jo ikke er dyrt i forhold til at skulle leje maskiner...

Opturskakao
Ja, så er det klaret, og det er liiiiiiiiiiige begyndt at spire.

Vi fik en gut med alt det rigtige grej til at gøre det - samlet tog det vel 9-10 timer. Når jeg ser på hvor plant det er blevet, tror jeg ikke vi kunne have gjort det lige så pænt selv med "håndmetoden" på under 100 timer. Så udgiften må siges at være i orden, når man tænker på hvad fritid koster i dag.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis