Blegning af tænder

Hej.

Jeg overvejer stærkt at få mine tænder bleget, så jeg kan få et pænt smil igen.

Kender bare ikke noget til det, andet end at det koster et sted mellem 2 - 3000 kroner.

Nogen bruger et specielt lys sammen med en stærk væske, mens andre kun bruger væsken.

Det udføres både af tandlæger og af andre "mindre" kvalificerede.

Er der nogen af Jer, der kender mere til det, og måske vil anbefale eller fraråde ??

v.
naps
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
:shock: Vil du sælge dine tænder :mrgreen: :mrgreen: for 3000 Dkr? :twisted:

Glem alt om "Gør-det-selv" :!:

Til nød ville jeg måske overveje en behandling i Sverige eller Polen/Baltikum.

Mvh.
bodker

hej naps!
har et lign. problem...Har overvejet at prøve det de har på tv-shop. men mon det er en løgnehistorie tror du???? :oops:

venligst Vase 8)

Alt hvad du behøver: Et hus fyldt med bøger og en have fyldt med blomster. (ndrew Lang)
Hej naps

Jeg har ingen erfaringer med blegning af tænder. Men, i første omgang ville jeg prøve at spørge min tandlæge til råds om: behandling/bivirkning pris mv.
Dernæst ville jeg bruge tandlægens oplysninger, til at undersøge markedet omring tandblegning og priser. Og hvis prisen syntes urimelig høj ville jeg se på behandlingen i udlandet, evt på: http://www.avmintand.dk/ hvor der er flere tandlæger med speciale i tandblegning.
Til sidst kunne det også være en mulighed at vende tilbage til den faste tandlæge, og forhandle om prisen. Du lægger kortne på bordet og siger til tandlægen hvad du kan få "ydelsen" til et andet sted, men at du gerne vil modtage "ydelsen" af ham, hvis i kan finde en fornuftig pris.

Mvh Anders
Hej og tak for indlæggene.

Og til dig Vase, så ved jeg ikke hélt med TV-Shop. Min eks-kæreste købte engang noget tandblegningsmiddel fra TV-shop, for en 6 år siden, og det virkede faktiskt rigtig godt, kan bare ikke huske hvad det hed.

v.
naps
Min tandlæge tager 2000,- men man skal selv "smøre" vædsken på tænderne og have en "tandbeskytter" på.
Jeg turde ikke selv eksperimentere - hvis emailjen på tænderne ætses væk så kan man lige så godt få ryddet munden og få gebis - det koster ikke under 25.000,-
Annonce
Danske tandlæger bruger brintoverilte som blegningsmiddel hvilket man har brugt i usa i over 50 år,flere undersøgelser viser at det ikke skader tænderne mere en cola.

Man skal ikke gøre det selv eller købe tvshop ting!!! man skal gi de par tusind det koster!

MEN hvis man har planer om at drikke kaffe/the og ryge så er det lige meget for så holder det ikke.

det samme gælder hvis man har plastik på nogle fortænder så kan det nemlig ikke blive samme farve som resten af tænderne.

ellers skulle det holde 3-4 år og så skal man huske at ikke alle får krid hvide tænder af det.

VH Heksen

ps
søgte selv forleden på google under blegning af tænder
men jeg har plastik på en fortand efter et styrt på legepladsen som barn.

men els ring og snart med en proff tandlæge,heller give lidt for meget end... det er jo ens smil vi taler om ;O)

Jeg kan! jeg vil! og så blir jeg hysterisk!
Hej der.
Det jeg har set i tv-shop er ikke skadeligt og skal bare smøre på ligesom neglelak-hver dag. Men spørgsmålet er om det virker som det skal? Det koster ca. 300 kr. og jeg har set i en udsendelse om modeller ar de bruger det...reklamen køre r på tv-shop p.t men man kan sikkert finde tv-shop på nettet også. Jeg havde håbet at der var nogen her der havde prøvet det! Dog er jeg opmuntret over det med kæresten der har haft held med sig...
Vase

Alt hvad du behøver: Et hus fyldt med bøger og en have fyldt med blomster. (ndrew Lang)
Hejsa

Jeg har også gerne ville blege mine tænder i noget tid og har læst en masse om det på nettet. Efter at have ledt nettet igennem for produkter fandt jeg endelig en hjemmeside: http://www.kropsform.dk/default.asp?intID=5481&intType=23 der solgte et sæt der både havde en attraktiv pris og virkede proffesionel og sikker.
Jeg købte det sæt med 35 % carbamid peroxid og resultatet har bare været fantastisk. Mine tænder er blevet flotte og hvide og der har ikke været problemer med isninger eller lignende. Skønt at have et flot smil igen biggrin
Det var sørme heldigt for dig at du tilfældigvis faldt over det nystartede firma, og så er det endda ikke så langt fra hvor du bor............

Green

Hæ Hæ Green.....

For øvrigt når man Informationscentret for Miljø og Sundhed artiklel (uddrag herunder) om tandblegning, så lyder det til, at det er frisk kost. Velbekomme.

[LIST]
[*]Overvej om det overhovedet er nødvendigt at blege tænderne. Kan problemet eventuelt klares ved at ændre drikke- eller spisevaner - eller ved at børste tænder noget oftere?
[*]Spørg altid din tandlæge til råds før du bleger tænder
[*]Hvis du vælger at blege tænderne derhjemme, så undgå at få blegemidlet på tandkødet eller at sluge det. Det gør du ved at få en tandskinne, der passer præcist til dine tænder
[*]Bleg tænderne i over- eller undermund hver for sig
[*]Hvis du vælger at bruge et "plaster" med tandblegningsmiddel, så skal du være opmærksom på, at det kan dække dele af dit tandkød, og dermed udsætter du dig selv for en større risiko.
[*]Husk at følge den vejledning, du får fra din tandlæge, eller som er på produktet, især hvad angår varighed og hyppighed af tandblegningen
[*]Bleg ikke tænderne mere end hvert 2. til 4. år
[*]Hvis du i forvejen har følsomme tandhalse, kan blegning få tænderne til at gøre ekstra ondt
[*]Har du usundt tandkød eller sår i munden, kan det øge den negative virkning af tandblegningsprodukter, vær derfor ekstra forsigtigt med tandblegning
[*]Er du ryger, eller drikker du ofte alkohol, er der måske en højere risiko for at udvikle kræft i mund og hals, når du bruger tandblegningsprodukter, overvej derfor nøje om du reelt har et behov, inden at du bleger dine tænder
[*]Hvis du har mange gamle plastfyldninger skal du være opmærksom på, at de ikke kan bleges
[*]Lad ikke børn lege med eller røre ved tandblegningsmidler[/LIST]
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis