Mariniseret VW Golf 1,6 liter diesel motor

Hej alle

Jeg har mariniseret en VW Golf dieselmotor, dvs påbygget gear og ferskvands/saltvandskøling, og har installeret den i min sejlbåd.

Motoren kører fint. masser af kraft, men holder ikke omdrejningstallet konstant når man er et stykke over tomgang, dvs omdrejningstallet kravler opad efterhånden som båden får fart.

Omdrejningsregulatoren i denne type motor er placeret i brændstofpumpen som er en Bosch nr. 0460 494 131 (roterende type).

Ifølge Bosch er det en tomgangs max. omdrejningsregulator, dvs den regulerer ikke mellemomdrejningstallet. Bosch kan ombygge denne, men stumper og arbejdsløn er temmelig dyrt.

Er der nogen der har erfaring med ombygning samt stumper til omdrejningsregulatoren i brændstofpumpen, eller har en brændstofpumpe fra en industrimotor til en VW golf diesel 1,6 liter, som kan regulere omdrejningstallet i hele området.

MVH

Per Jensen

Mormor
Hej alle Jeg har mariniseret en VW Golf... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Per Jensen

Jeg har planer om at marinesere en T4 vw motor, men jeg har ikke haft held til at finde nogle steder der sælger marinesering til denne motor.

Kan du hjælpe mig med det.
se her på dette link i frankrig. De forhandler vw motorere til både.
http://www.h2ofrance.com/chandlery.html

http://www.dieselenginemotor.com/manufacturer/Volkswagen/100.html

Volkswagen Marine
When a global vehicle manufacturer decides to enter the marine market, you can be sure that they have done everything possible to bring their knowledge and engineering skills to produce the finest diesel engines now available.
H2O are agents for Volkswagen marine diesel engines. The most reliable, quiet, fuel efficient and durable engines are now available for installing in boats.
These engines come fully marinised, with hydraulic gearboxes and a dedicated dashboard.
A full range is available from 40hp tp 150 hp. These are very attractive units and will add great value to your boat. Contact Phillipe for details.

Så det er nok det ypperste man kan bruge som bådmotor. Hvis jeg en dag selv skal skifte motor i båd vil overveje en sådan een.

Gert
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis