klinker på gulvbrædder

Jeg skal have lagt fliser (50 x 50 mm, monteret på net) på mit entregulv. Gulvtæppet er rykket af, og nedenunder er der en masonit-plade. Gulvet er noget ujævnt, og der er en smule fald. Pyt med faldet, men hvad gør jeg for at få en ordentlig bund til fliserne?

GN

Gert Nøjsen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er kun et spørgsmål om at bruge den rigtige fliseklæber til formålet,
de forskellige fabrikater har forskellige klæbere der kan benyttes til de
forskellige typer af underlag ,
det bedste er at spørge i dit lokale byggemarked , de ved besked.

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hej

Er det mig der har misforstået noget i min GDS karriere, eller hvornår er det almindeligt bare at klæbe fliser fast på en masonitplade og så forvente at det holder :shock:

Vil træpladen ikke altid arbejde sammen med fugten i luften og gulvet, og dermed hive lidt i fliserne og få fugerne til at revne, hvorefter der er frit spil for vandet fra gummistøvlerne til at trænge igennem.

Hvis der skal bruges træ som underlag, skal det så ikke være specielle vandfaste plader. Der kunne måske også bruges trædefast gipsplade ovenpå masonitpladen eller masonitpladen kunne rives op og der kunne måske støbes et lille betonlag..... bare et par forslag.

Hilsner
Vifu

Bonden
Nej vifu,
er meget enig med dig. Først og fremmest skal gulvet være mekanisk stabilt, hvilket kræver ordentlig understøtning (strøer MAX 40 cm) og gulvspånplade (eller bedre vandfast krydsfiner) min. 22 mm. gulvgipsen skulle være genial - men har ikke prøvet den.
Gør man ikke dette, vil fliserne på sigt revne/blive skruk.

Gulvet skal primes, dernæst kan fliseklæberen påføres (rigtigt udlagt er den vandtæt).

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis