klinker på gulvbrædder

Jeg skal have lagt fliser (50 x 50 mm, monteret på net) på mit entregulv. Gulvtæppet er rykket af, og nedenunder er der en masonit-plade. Gulvet er noget ujævnt, og der er en smule fald. Pyt med faldet, men hvad gør jeg for at få en ordentlig bund til fliserne?

GN

Gert Nøjsen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!!

Man kan få noget "selvnivellerende" gulvspartel, men du skal være meget omhyggelig når du bruger det, for det bliver hårdt som bare fanden.
hvordan er det selvnivillerende spartelmasse egentlig at arbejde med. Skal snart bruge det til afretning af et gulv men er i tvivl om hvor meget man selv kan arbejde med massen.

I hvor stor udstrækning er det vitterligt selvnivillerende? og, skal man afrette massen før man lader det gøre resten af arbejdet selv?

Nogen der har nogle erfaringer med dette arbejde????
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Min erfaring med selvnivellerende spartelmasse: Det er overhovedet ikke selvnivellerende!!!

Ved lagtykkelser over 5 mm. er det selvnivellerende over afstande på ca. 30 cm. Skal du ud over et større areal (og det skal man vel nok altid!), skal du hjælpe det på plads med en bred spartel.

Det er også smart at have en streg langs væggen og evt. nogle snore på tværs af lokalet til at rette af efter. Hvis ikke, får du svært ved at vurdere hvornår gulvet er i vater.

Det tørrer iøvrigt irriterende hurtigt, så når du har blandet en spandfuld, har du ikke ret meget mere end 10-15 minutter at lægge det ud i.

Jeg brugte iøvrigt Alfix.

God fornøjelse.....
Jeg brugte sådan noget flydespatel til at bygge bjerge til mit elektriske tog engang. Det var udmærket.
Man dyppede bare nogle lagner i spanden.
Øh...

Pointen er at det ikke flyder så godt, som de lover, man er nødt til at lave et eller andet nivellerings system at styre det med. Jeg ville bruge brædder/ lister, ikke snore, så jeg kunne spatle efter brædderne. Måske ville jeg endda lave et brædt i rummets bredde at trække det ud med, og så have et par retskeder langs væggene. Ligesom til beton.

Delfinen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også