Mp3 konvertering

Er der nogen der kan anbefale et program til at konvertere alm cd til mp3 format? Det skal være en program der er rimelig enkelt at bruge og skal kunne hentes gratis på nettet biggrin
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra BobbleTrouble

Er der nogen der kan anbefale et program til at konvertere alm cd til mp3 format? Det skal være en program der er rimelig enkelt at bruge og skal kunne hentes gratis på nettet biggrin


Hvis du kigger dette spøgsmål igennem, vil du finde det svar du søger - og lidt mere til :

http://www.lav-det-selv.dk/viewtopic.php?t=6583&highlight=mp3

Skal jeg blande mig i debatten, vil jeg anbefale at pakke i min. 160kbps. Ved 128kbps synes jeg at man kan høre at lyden bliver "flad".

Thomas

Thomas
Hej Sputnik.

Helt enig.

Når man nu konvertere noget til så småt, så giv det lidt større plads - læs ikke komprimere for meget, så det er godt at høre på, det koster ikke meget i plads, og pladsen koster ikke så meget mere ctr. oplevelsen. De fleste jeg har er 128, men også en del 192, men 128 er efter min mening et must, for derunder bliver det for dårligt. Over har jeg ikke lagt mærke til kvalitetsforskel, men det er altså også på computer, og ikke f.eks. klassisk musik, for det falder totalt igennem i mp3 - der mangler for mange toner. Der gælder kun den ægte varer, men pop, rock osv. er helt fint for mig i 128 på gode højtalere.

Men kører du så en CD eller DVD, er du ikke i tvivl, men til en fest er der alligevel ikke nogen der lytter intenst nok, og så er det ok, og ingen lægger mærke til mp3-begrænsningen. Sidder jeg alene i kælderen og skal nyde stor musik - også f.eks. November Rain fra Gun's & Roses, som er mit favorit afslutningsmusik, vil jeg ikke kunne holde ud at høre det fra mp3 - DET skal være den ægte vare - tilsvarende med opera, mens Goa-musik går fint, men bedre med CD men ikke afgørende. For højtalere gælder vel det samme. Jeg har 2 "fine" højtalere, der er meget store, men som klarer alt den "fine" musik, herunder f.eks. Jean Michelle Jarre, mens baggrundshøjtalerne er nogle deciderede rockhøjtalere, der elsker Goaen, rock osv. - men sammen i et ændret mix, virker de nu fint sammen, når jeg ændrer på hvilke der skal dominere og hvilke der skal være sekundære.

Nå det var da et langt svar, men hvis andre har andre oplevelser, kan vi vel lære hinanden noget af hvad der er bedst, uden jeg skal tage dit indlæg fra digsmile

Mvh. JørgenE
hej..

Du skal bruge det her.. http://www.cdex.n3.net

Rigtig godt program.. rigtigt nemt at finde ud af.. cd i, tryk på en knap og bussen kører.. smile

Og så er det gratis.. Og faktisk også hurtigt..

Bruger det selv..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Jeg surfede lige lidt rundt via google og fandt denne her www.mp3stripit.com den virker fremragende, men er desværre ikke gratis, så nøjes med en 15 dages trial version.
Citat fra JørgenE

De fleste jeg har er 128, men også en del 192, men 128 er efter min mening et must, for derunder bliver det for dårligt. Over har jeg ikke lagt mærke til kvalitetsforskel


Efter min mening, som tidligere skrevet, så er der forskel fra 128-160/192, diskant og bas bliver ofte underlig at høre på ved 128kbps, tydeligst er forskellen med 'hørebøffer' på. Og det er klart at hvis man har et high-end anlæg, så er det som at spise karameller med papir på, hvis man spiller MP3 på sådan et anlæg. Men til alm. brug - og det der ligner, så er MP3 helt kanon.

Måske lidt OFF-tropic, men du nævner GOA....kender du albummet "Moment of Truth" med Man With No Name ? Måske et af de absolut fedeste GOA albums der udkom ca. midt i 90'erne (og lang tid efter). Jeg købte min MWNN skive i '96 og da den først var "spillet til", ville den ingen ende tage. Især i bilen var den total fed, men det var dengang smile

En cd i stil med en god flaske vin, den bliver (blev) bedre og bedre...

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000007U8J/102-5004861-5094562?v=glance

Thomas

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis