Fugt problemer på badeværelset

har et gammelt toilet/bad hvor udluftnings kanalen er tilstoppet og det har nogle problemer med sorte pletter og væggene smuldre.

Vil gerne gøre det i stand men hvordan gør jeg?

på væggene har ham der boede har før påsat væv som er pillet af men har efterladt klister,lim eller hvad det er,det ser bare forfærdeligt ud


mvh Heksen

Jeg kan! jeg vil! og så blir jeg hysterisk!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!!

De sorte pletter er mug, og kommer af dårlig udluftning, så
du skal ihvertfald starte med at få ordnet udlufningskanalen!!

Er det en lejlighed eller er det i hus??? er der vindue i badeværelset????
Citat fra smeden

Hej!!

De sorte pletter er mug, og kommer af dårlig udluftning, så
du skal ihvertfald starte med at få ordnet udlufningskanalen!!

Er det en lejlighed eller er det i hus??? er der vindue i badeværelset????



Det er lejlighed og udluftningskanalen går fra stuen,hvor jeg bor,til 2 sal.

jeg har kontaktet bestyrelsen i ejendommen for at finde ud af hvem der står for vedligeholdelsen af udluftningskanalen men vil kontakte en håndværker i denne uge hvis jeg ikke høre fra dem da jeg ikke har nogen anelse om hvordan man renser den.

der er ikke noget vindue,det er et lille københavner toilet med afløb i gulvet og en bruser man kan klemme sig ind under ved at stå mellem håndvask og toilet!

Mvh Heksen,der ikke er helt vågen endu :|

Jeg kan! jeg vil! og så blir jeg hysterisk!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Udluftning. Hvor svært kan det være? Se om der er hul. fjern forhindringerne eller sæt nye rør i. LOL

Nem løsning: Mal med en god vandtæt vægmaling og bered dig på at vaske mug af hver 3 uge. Clorin.

eller:

Du skulle da sætte nye fliser på. Det vil dække alle mærkværdighederne.
Ellers må du jo skrabe dem af.
Hexe kan godt sætte fliser op, bygge markederne har udmærkede vejledninger i fliseopsætningens vanskelige kunst.
Tit ved hexe mere om geometri end murersvende og kan lave noget meget flot noget.
Der er særlige regler om forarbejde for fliser i vådrum, det er smænd ikke så svært. Det står også i byggemarkedets vejledninger.

Hysterisk duer ikke.
Zen duer.
Fliser er følsomme overfor hysteri og hårde ord. Tal venligt til fliserne og lad ikke fugen selv bestemme.
Zen!

Delfinen
Citat fra Jensen

Udluftning. Hvor svært kan det være? Se om der er hul. fjern forhindringerne eller sæt nye rør i. LOL

Nem løsning: Mal med en god vandtæt vægmaling og bered dig på at vaske mug af hver 3 uge. Clorin.

eller:

Du skulle da sætte nye fliser på. Det vil dække alle mærkværdighederne.
Ellers må du jo skrabe dem af.
Hexe kan godt sætte fliser op, bygge markederne har udmærkede vejledninger i fliseopsætningens vanskelige kunst.
Tit ved hexe mere om geometri end murersvende og kan lave noget meget flot noget.
Der er særlige regler om forarbejde for fliser i vådrum, det er smænd ikke så svært. Det står også i byggemarkedets vejledninger.

Hysterisk duer ikke.
Zen duer.
Fliser er følsomme overfor hysteri og hårde ord. Tal venligt til fliserne og lad ikke fugen selv bestemme.
Zen!



Udluftning er svært! jeg kan se der ikke er hul og snavs falder ud,jeg vil aldeles ikke fjerne forhindringerne da det er derfra alle mine edderkopper kommer fra
men jeg havde besøg af bestyrelsen igår og det klarer de (når de har fundet ud af hvilket håndværker der duer)

Mug kan jeg godt fjerne og andre skavanker men hvis der er gået fugt IND i væggen er der så noget man kan gøre ved det?

Og hysteri duer skam fint,uden det ville jeg slet ikke du ;o)

er det ikke dyrt med fliser (lever af su)
toilettet er dog max 2-3 kvm men det er jo kun gulvet.

Heksen

Jeg kan! jeg vil! og så blir jeg hysterisk!
Har fået renset udluftningskanalen og været ude og shoppe gør-det-selv-ting

rondadon tror jeg det hed til at vaske det hele ned i og hvad der ellers høre til at pudse det op igen,sparkler i forskellige størrelser,maling,pensler,terpentin og meget andet (brugt en ½ formue)

skal i gang i uge 41 og glæder mig helt vildt til at være færdig ;O)

Jeg kan! jeg vil! og så blir jeg hysterisk!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det vil være en god ide at sætte fliser op, det er faktisk lovpligtigt i vådrum med enten fliser eller vinyl. Alm. hvide fliser 15 x 15 cm koster 50 - 60 kr i Silvan og Bauhaus. Men du skal huske vådrumsmembranen, som skal smøres på væggen og gulvet først. I Bauhaus kan du få en vådrumsmembran fra Knauf som kan rulles på, det er lidt lettere end Lip's som skal trækkes på med en tandspartel.
Hej

Har selv haft et lignende badeværelse, 2 tiltag hjalp meget på fugtproblemerne. En skraber til at fjerne vanddråber fra væg og gulv efter badning. (billigt råd!) Dernæst udlyftning med en ventilator. Da du bor på 2 sal og formentlig har flere etager over dig, vil jeg foreslå at du overvejer om du kan lave en ny ventilation ud gennem ydermuren.

mvh Anders
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også