"Fundament"/frostsikring af haveskur.

Hej,
Jeg er ved, at skulle opføre en carport med et 2½x6 skur. Nu er tanken at frostsikre dette skur med 100mm isolering og lidt støtetvarme.
Men hvad med bunden? Hvordan griber vi det an?
:? :?:
Udgangspunktet er en std. carport fra HC Carporte. Vi tænker enten at lave et "rigtigt" fundament under skuret (bygget i leca), eller bare grave eternitplader ned og så lade skuret "stå på stolper".!?!?!?!

Hilfe?!

A

Hils!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer lidt an på dit temperament og hvad du vil bruge det til - og hvor meget du vil gøre ud af det. Skal det bare være "sådan omtrent frostfrit" behøver du ikke lave sokkel og isolering, men vil du opbevare finere værktøj derude ville jeg helt sikkert gøre det.

Har du mod på lidt gravearbejde, så er en sokkel hurtigt sat - til et skur ville jeg nok ikke gå længere ned end 60 cm, men 90 er normalt anset som frostfri dybde. Der er flere måder at sætte soklen på - se f.x. www.portland.dk for anvisninger.
Husk at støbe trækbånd med ned.

Så skal der bare støbes gulv - her vil jeg igen anbefale Portlands hjemmeside, så er du på sikker grund.

Tidsmæssigt vil jeg sætte et par lange aftener af til gravearbejde og sokkel og en hel dag til gulvet - forudsat et skur på 10-20 m2 og en kammerats hjælp.

Håber det hjalp dig lidt!?

Jeg forstod i øvrigt ikke helt din idé med eternitplader???

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis