hjælp til kolde vægge

gds.jpg

jeg har lige bygget til sidste år og i vinters inde i børneværelset det til højere på billedet blev væggen iskold men mest i højere hjørne når det blæste eller bare var meget koldt uden for og jeg kan godt regne ud at det er fordi der er luft i væggen som skal cirkulere rundt p.g.a fugt men kan man gøre et eller andet for at den røde væg ikke bliver så kold ,for vi jo sådan set fået en ydervæg som indervæg og kan man stoppe luften i at cirkulere forbi det røde og hvordan

venligst

Lennart
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1.Du kan f.eks komme flamingokugler ned i hulvæggen, men disse løber måske om hjørnet og videre i den anden side. :?
2.Få alle hulmure hulmurs isoleret. biggrin
3 Isolere væggen i børneværelset med 50 mm glasuld og lave dampspærre og sætte gipsplader på derefter. :lol:

Med venlig hilsen

Søren
punkt 1: det med flamongokugler havde jeg selv tænkt lidt på men de render jo langt ud i sidemuren inden der er fyldt op

punkt 2:få alle hulmure hulmurs isoleret hvordan vil du gøre det ??
med flamingo kugler og må man det skal der ikke cirkulere luft i væggen

punkt 3: hvis der kommer mere væg derinde bliver værelset for lille så den er jeg nød til at droppe


lennart

Lennart
Man bruge sten- eller glasuldsgranulat, som blæses ind af firmaer med det rette udstyr.
Det gør man jævnt over det hele, tænk på at i nye huse er der også isolering i hulmuren.
Desuden skal luften være stillestående, og ikke cirkulerende.

Mvh. Carsten
nogen ide om hvor man finder disse firmaer :?: :?:

Lennart
På Rockwools hjemmeside er der en henvisning til autoriserede indblæsere (det var der i hvert fald tidligere). Men ellers kontakt Rockwool direkte.
Formentlig gør det samme sig gældende for Glasuld...

Mvh.

Jan R.
undskyld det sene svar, men tak for hjælpen


venligst Lennart

Lennart
jeg har nu fået et tilbud fra Dixen han vil sprøjte flamingo ind i hulrummet er det godt eller skal man vælge isover el rockwool som materiale

Lennart
Problemet med flamingo har jo været, at de kunne finde på at drysse ud, hvis man skulle skifte et vindue el.lign.

Jeg har dog læst, at de nu er behandlet med noget, som får dem til at klistre sig sammen, og så suger de jo ikke fugt, men derud over har jeg ingen mening om, om det skal være det ene eller det andet materiale.
Mit eget hus er Rockwool hulmursisoleret, men det har jeg ikke haft noget med at gøre.

Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis