registreringsafgift på import motorcykel

har fået min kones honda cb 400 t fra 1978 ind i landet som flyttegods fra canada Den er foreløbigt blevet prissat til 12000 kr som markedspris i danmark. Dette udløser en registreringsafgift på 7000 kr.

Jeg er i tvivl om jeg skal acceptere den foreløbige vurdering eller om jeg skal have den til visuel tjek hvor vurderingen kan skubbe prisen både op og ned.

Er der nogen der har erfaringer med, hvordan det visuelle syn påvirker prisen?

Det skal siges, at cyklen som sådan tager sig ret godt ud.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke været ude for at skulle syne en impoteret mc. men jeg ved af erfaring at det ville være dumt ikke at slå til når du kan få den registreret for 7000,00 Kr.
I 2000 købte jeg hos Classik Bikes en Honda CX 500 / C fra 1978 den stod til 16000,00 Kr. uden afgift. Jeg måtte hoste op med 16000,00 Kr. mere til Skatte far for at få plade på.
Så jeg ville ikke betænke mig et sekundt længere men bare se at få betalt inden de finder deres regne fejl.

V.h. Håndværkeren smile smile smile
Mht. registrering osv. så se evt. denne hjemmeside, som har links videre til forskellige ting indenfor MC-verdenen, bl.a. noget om registrering og import.
www.folmersmc.dk

Mvh. Carsten
Hej pegazuz.

Jeg har lige været turen i gennen med en gammel 750 Seca (82").

Og der er ikke længere noget der hedder visuelle syn.

I forbindelse med toldsyn bliver det af synsmanden vurderet om cyklen er middel, under eller over middel, og er den over eller under middel bliver vurderings værdien hævet eller reduceret med 5%. Og i forbindelse med fastsættelse af afgift pligtig værdi skal de 5% udgøre mindst 1000,- kr.

I mit tilfælde var den afgift pligtig værdi ca 10.000 og 5% deraf er 500,-
Men eftersom det min skal være 1000,- blev den afgift pligtig værdi reduceret med 1000,- og dermed skulle jeg betale afgift udfra 9000,- kr i stedet for.

Held og lykke med cyklen.
Hej XCO,

Det er nu ikke helt korrekt - for hvis du siger du IKKE er tilfreds med værdiansættelsen, bliver cyklen vurderet - oftest med det samme.

Jeg arbejder med det til hverdag - blot med biler.

Mvh
Vangsoe
www.eucars.dk

Vangsoe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis