Egetræsgulv

Hej Allesammen

Jeg har et strot problem!!! sad
Jeg har haft en utæt urtepotte stående på mit lyse egetræsgulv.
Der er kommet en grim plet af noget der ligner mug.
Er der nogle der har et godt råd til hvad jeg gør for at udbedre skaden?

Er det ned på alle fire og igang med knofedtet eller er der et vidundermiddel der kan klare dette?

Med venlig hilsen
Esben
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej

Hvilken overfladebahandling har dit gulv fårt oprindeligt? (lak, olie?)
Jeg kender ingen vidundermidler, man har prøvet problemet flere gange i hvidoilerede egetræs vindueskarme. Jeg afmonterede karmen, sleb ned (det kan være ret hårdt arbejde) og olierede om igen. Der efter var det som nyt. Noget lignende kan godt lade sig gøre på et gulv, dog vil det altid kunne fornemmes at der er foretaget en reparation, da du jo ikke kan slibe hele gulvet ned.
Vent i øvrigt og se, måske kommer der råd om et vidundermiddel.

mvh Anders
Hejsa..
Tja...måske kender jeg vidundermidlet????
Du skal nok forsøge at vaske det "grimme" af. Så må der nedenunder være et vandskjold i gulvet. Det fjernes med sprit og en tændstik....
Det fungerer bare fint på mit egetræsbord, både da det var lakeret og senere voksbehandlet.
Ideen er, at det kun må trække vandet op, men ikke brænde lakken/olien/vokset. Du har selvfølgelig en hårdt opvredet klud ved siden af til at slukke. Påfør spritten med en vatpind på små områder ad gangen....tænd...og sluk igen..Gøres flere gange til pletten er væk.

Pletter kan iøvrigt bleges med oxalsyre

Hilsner
Sniffer

Sniffer  
Det er altså hamrende vigtigt i forhold til det Sniffer skrev, at du slukke ilden ligeså snart den er tændt, da overfladen ikke kan tåle den varme. Det er også derfor at manøvren skal gentages om og om igen, hvis vandpletten ikke forsvinder første gang.

Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis