Konvertere fra FAT32 til NTFS uden at miste data ?

Hvor sikkert er det at konvertere fra FAT32 til NTFS hvis der er data på harddisken (som efterfølgende skal bruges) ?

Jeg mindes "svagt" at huske om en/flere som var ude for en ret kedelig oplevelse da de konverterede, og de mistede hvad der var af data på harddisken. Backup var der selvfølgelig ikke taget...

Eller er det bedste at konvertere en tom harddisk?

Thomas

Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
>Sputnik, jeg ville gøre det på en tom disk. Kender du ikke en der har en USB disk eller noget du lige kan smide det over på imens.
Citat fra Jensen

Skal du skifte OS?


Jeg vil skifte til NTFS da problemet er at FAT32 ikke kan håndtere filer større end 4Gb, og da jeg gerne vil kunne 'smide' DVD'er over på harddisken, er det jo nødvendigt med NTFS.

Jeg har 2 stk. USB2 skuffer med diske i, så det er som sådan ikke noget problem, det var bare hvis-nu at man sikkert kunne konvertere til NTFS uden at skulle flytte/kopiere data...

Er der iøvrigt en som ved hvad forskellen er på NTFS og NTFS 5 ?

Thomas

Thomas
Jeg har gjort det uden at miste data
Gå i "kør" skriv- "convert C:/FS:NTFS" du skal naturligvis kun skrive C hvis det er det drev du ønsker at ændre.

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.
Hej med jer
Det nemmeste og måske mest sikre, er at bruge et diskpartioneringsprogram som f. eks. PartitionMagic - Her kan man uden problemer skifte frem og tilbage mellem de forskellige fil-formater - også uden tab af data.

allansoerensen
Citat fra allansoerensen

Hej med jer
Det nemmeste og måske mest sikre, er at bruge et diskpartioneringsprogram som f. eks. PartitionMagic - Her kan man uden problemer skifte frem og tilbage mellem de forskellige fil-formater - også uden tab af data.


Det var et dyrt råd! Hvis det blot er en enkelt konvertering vil det i mange tilfælde ikke være meget dyrere at købe en ny disk og bruge til en sikkerhedskopi end at investere i PM :lol:
De risici der er forbundet ved at arbejde på "live" data må efter min bedste overbevisning være så fundamentale, at gælder for såvel MS, som Symantecs software. Jeg har derfor svært ved at tro, at PM skulle være mere sikker.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis