Priser

Hej med jer alle
Først tak for denne dejlig og hjælpsomme side som er kanon for alle gør det selv folk.

Vi er ved og skal lave nye kviste på vores hus og skulle ca. bruge materialer for 10.000 kr i første omgang. jeg prøvede derfor at hente et tilbud hjem da jeg flere gange har syndes at Råd og Dåd i Randers var lidt for dyr. Jeg hentet tilbud hjem ved alle de lokale tømmer og byggemarkeder og til min store glæde fik jeg priser fra 11650,- til 5600,- på nøjaktig samme vare
den helt klare billigste var hos BYGMA Randers (Holdgaard og Aaquist.

Så hvis i har tid og lyst så husk at spørge på priser inden i handler.

Ole Kielstrup
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Orla.

Jeg giver dig delvis ret - der er mange andre faktorer, men det skal være ret specielt, hvis vi snakker fra 11 tusinde til 5 tusinde. Er det måske 10% tager jeg dem jeg har prøvet tidligere med en god service og nok også ved lidt større forskel, men en gang i mellem er det så store prisforskelle, at jeg vælger den jeg på forhånd giver 0-service og elendig betjening.
F.eks. hader jeg Metro og Ikea, men de har nogle priser på noget der gør, at jeg ikke er i tvivl, og selvom jeg er i dårligt humør efter at have handlet hos dem, har jeg sparet så meget, at det er ok.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej med jer

Der skal være en stor grund til at man ikke vil spare 5-6000,- i mit lille hovede.
Og jeg kan fortællle at alt hvad jeg ghar fået leveret er ok ikke for meget ikke for lidt ikke noget i 2. sort. Det er sorteret taglægter ingenting at komme efter.
Så .............. Ja jeg har ikke råd til at lade være

Ole Kielstrup
Hej alle,

Det her minder lidt om diskusionen om hvidevarepriser..

Hvis der er tale om en præcist defineret vare mener jeg helt sikkert, man skal shoppe lidt rundt og finde den billigste pris.

hvis der derimod er tale om et stykke håndværk e.lign., bør man vælge en leverandør, man stoler på, og det betaler sig ofte at give lidt ekstra.

jeg har selv sparet en del da jeg skulle lægge gulv og vi havde bestemt os for en bestemt type fra Trip-Trap. Så var det bare at ringe rundt til et par tømmerhandlere og få en pris - og der var stor forskel!

Mvh
TS

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Sørensen (den 08-08-2002).]
Til daglig beskæftiger jeg mig bl.a. med indkøb af store leverancer til mange millioner kr. På det såkaldte "business to business" marked får man lige så store overraskelser som på forbrugermarkedet.
Ved et indkøb på ca. 10 mio. lykkedes det mig at reducerer prisen med 40%. I sådan en sag tvivler man på hvor seriøs en leverandør egentlig er.
Selvfølgelig er der store rabatter at hente hos en tømmerhandel. I forholdet til hvad jeg betaler som privatperson, får en tømmermester en rabat på 20-30% eller mere.
Inden for vvs-branchen kender jeg til rabatter på over 60% i forholdet til grossistens officielle pris. Det er naturligvis kun de store der får sådan en rabat.
Jeg har netop lavet noget vvs i mit hus. Den vvs'er der hjalp mig fik tilbudet om at leverer alle fittings og rør til samme pris som jeg kan købe det hos vvs-grossisten (på nettet). Det var han slet ikke interesseret i, da hans lille forretning ikke får særlig stor rabat.
Jeg har rigtigt mange bygge projekter og forsøger af få pengene til at strække så langt som muligt. Når jeg presser prisen hos en tømmerhandel eller andet sted gør jeg altid opmærksom på, at vi kun skal handle hvis begge parter er tilfredse og ingen er sure bagefter.
Jeg har respekt for Orla's høje moral, men tror desværre ikke de handlende lever op til hans tillid. I hvert fald ikke i Storkøvenhavn!
Med alle de diskussioner der omkring dette emne tror jeg der er grundlag for en byggemateriale-prisbase på nettet.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej allesammen

Denne diskusion går lidt på muligheden for / retfærdigheden i at sammenligne æbler og pærer. Det er begge frugter på samme måde som varer fra trælasten og håndværker arbejde er noget der skal betales. Er varene veldefinerede kan man indhente tilbud og finde en lav pris. Er det tjenesteydelser, fx hådværker arbejde, kan man ikke forlods sammenligne hvad de to håndværkere havde tænkt sig at udføre og i hvilken kvalitet/ finish det vil blive afleveret. Men ved at kigge på hvad de tidligere har lavet og snakke med nogle af deres kunde kan man få et finger peg om hvor de ligger kvalitetsmæssigt osv.
Jeg har som bekendt bygget et nyt hus sidste år og bor derfor i et kvarter hvor der i øjeblikket er hektisk bygge aktivitet. Jeg kan også se meget store forskelle på hvilket håndvært der bliver afleveret i de forskellige huse. Priserne er jo også forskellige. Men jeg har ikke svært ved at udelukke en del håndværkere hvis jeg skal bygge igen. Der er også andre der laver et flot stykke arbejde, heldigvis er jeg rigtig godt tilfreds (generelt) men nyt hus efter de sidste ting er blevet lavet, har ikke haft større problemer med et få udbedret de ting jeg mente ikke var lavet ordentligt. Men jeg fulgte også med i bggeriet næsten hverdag og opdagede en del der blev udbedret med det samme. Andre ville sikkrt ikke have opdaget det eller ment at når det var lavet sådan skulle det vel være sådan !!! Forskel på hvordan tingene laves.

Specielt murenes arbejde er jo meget synligt og vi har et hus hvor studsfugerne varierer utroligt og der er også lidt fejl i forbandet og hjørner der er afskåret i 45 grader ser mystiske ud. Altsammen efter min mening men ejerne er glade for deres hus og så må vi andre jo akseptere det.

Sokkelpudsningen er desuden meget grimt lavet på mange huse, og det er ikke nemt at udbedre !!

Bare nogle tanker om at der er stor forskel på at købe "håndværkertimer og ekspertise" og så købe klart definerede varer.

Venligst Njord smile en kritisk forbruger smile

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 08-08-2002).]

MVH Njord
Hej Njord.
Vi er helt enige - der er håndværk som jeg gerne ville give det dobbelte for i forhold til det lidt dårligere, hvis man enten tænker på noget man ser hver dag, eller som man ved med med tiden kommer til at koste meget mere.
Men spørgsmålet gik på en specifik vare og ikke nogen tjenesteydelse, derfor nok de svar der kom - men selv med varer, vil jeg også gerne give mere, hvis jeg ved jeg kan få en god service, eller få byttet en "dårlig" eller måske har forregnet mig.

Det koster sælgeren noget alt denne service, og sætter man pris på den må man betale det, også for standardvare, hvis man vil bevare ham. Det ville man ikke med dagligvare, derfor uddøde den frie købmand, og vi sparede en del procenter i første omgang.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Med håndværkere hænger kvalitet og pris altså ikke nødvendigvis sammen.

Du kan få 3 forskellige tilbud, og vælger du den dyreste, er det slet slet ikke sikkert at du får et bedre resultat end den billigste.

Håndværkere fra Lolland er MEGET billigere end håndværkere fra f.eks Kbh.omr.

Vælg den håndværker der lader til at have mest check på det.

Vi skulle på mit job, have revet nogle vægge ned. Vi fik 2 tilbud, med prisforskellen var ikke mere end 3000 kr. ud af ca. 25.000. Forskellen var bare at det dyreste tilbud, var udregnet inkl. elektrikker og maler. Det var det andet tilbud ikke. De havde husket detaljerne.

MVh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også