Ville du købe DVD- eller DVD+ skiver ?

Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal købe brændbare DVD- eller DVD+ skiver - eller om jeg skal købe dem begge...

Til en pris på 5.50kr. stk. synes jeg at det er ganske rimeligt.

F.eks. DVD-
http://billigmedien.de/shop/default.asp?setlng=1&productid=739

Jeg kunne jeg godt tænke mig at høre hvad I her på "kanalen" bruger, og er der noget der taler mere for at bruge - end + formatet eller omvendt, og hvordan med at afspille det brændte medie i en standalone DVD afspiller ?

Thomas

Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomas,

Om du skal købe + eller - er primært et spørgsmål om, hvor du vil kunne afspille dem! De fleste DVD-drev er ligeglade, så hvis din brænder kan skrive på begge dele er det standalone-afspilning, der er afgørende, som du også er inde på.

De fleste "bambus" maskiner kan afspille alt (både +R, -R, +RW og -RW), mens en del mærkevarer kun afspiller + eller - og ikke "RW". Om det er + eller - afhænger så af mærket.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej Thomas

Som skrevet tidl. er der ingen garanti for at noget virker (desværre).
Jeg har en maskine der kan optager på DVD+R(W). Skiverne kan
fint afspilles i min Pioneer afspiller, på min computer (også Pioneer
DVD-drev), men der er ikke så stor succes på Konens Dell laptop.

Det er mit indtryk at computer-drevene er lidt mindre alsidige end
stand-alone afspillere, men til gengæld kan man håbe på
nye og bedre drivers fra tid til anden til computer-drevene.

Det her link skulle give god info: http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

God fornøjelse.

Jeg er selv ved at skrotte VHS-samlingen til fordel for harddisk/DVD.

mvh
Jakob
Hej Thomas:Brug Nierle som Jan Holm skriver, køb 100 DVD+RW af gangen og find nogle venner at dele dem med + fragten bliver mindre for den enkelte, vores analoge parabolmodtager er lige blevet skiftet med en digital med 80 gb harddisk ( 1.500 kr + en masse kortafgift og programafgift ). Det ender med som Jakob skriver, at det man vil gemme kort, gemmer man på harddisken, og det man vil gemme i lang tid eller låne ud til venner det brænder man på en DVD, det bedste ville være løse harddiske, man kunne flytte rundt i hele huset, eller låne dem af hinanden, undskyld den lange smøre. mvh Benny

Benny N.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis