Mon forsikringen dækker ?

Hej med Jer.

Jeg har nogle møbler i træ, som jeg har sprøjtemalet. Dvs. med hjælp af en kompressor, malerpistol og maling. Det blev til et ordentlig sky af maling, over det hele.

Når jeg nu er færdig, kan jeg se at malingen har sat sig på alle mulige ting, som jeg havde til at stå i kælderen. Såsom vasketøj og værktøj. Ikke så smart !

Jeg havde min kammerats fine Jamo højtalere til at stå derinde også, og de har også taget skade. Vi snakker højtalere til flere tusinde kroner stykket.


Så var det jeg kom til at tænke på, om forsikringen dækker ???

Jeg har en såkaldt pakkeforsikring, hvori de fleste forsikringer er med.


Jeg kunne tænke mig at ringe ned til forsikringsselskabet for at høre, men jeg er bange for, at træde i en fælde. Har adskillige gange før, hørt om hvordan de prøver at snige sig udenom. Og derfor gider jeg ikke komme til at sige éet forkert ord, som de kan fange mig på.


Er der nogen der har gode råd ?


Mvh.

dido
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
TJAEEEE

Hvis du spørger mig vil jeg mene at det må komme ind under dumhed....

Ikke noget der er sket uforvarende, men noget der burde have faldet dig ind INDEN du gik igang.... Hvis jeg pletter trøjen når jeg maler er der jo også kun migselv til at klare regningen...

MVH Njord
Ja, men i forsikringspapirerne står der nemlig noget om at een af forsikringerne dækker, hvor årsagen har været ligegladhed og/eller uforsigtighed/uagtsomhed.............!?


Mvh.

dido
så må du jo prøve at kontakte forsikringen og høre hvad de siger... For den brede formulering " ligegladhed og/eller uforsigtighed/uagtsomhed " dækker da stortset over de fleste almindelige dumheder :wink:

MVH Njord
Inden jeg kommer med gode råd vil jeg da gerne høre, hvilket selskab det er, du har tænkt dig, skal betale (jeg vil helst ikke være med til det... smile )! Det er efter min mening hul i hovedet, hvis forsikringen dækker den slags dumheder, sorry!

Når det er sagt er det bedste vist at ringe og sige det som det er. Hvis det betyder, at du går i "en fælde", er det jo fordi forsikringen ikke dækker, og så er det svindel at holde de "forkerte ord" tilbage.

Jeg ved godt, det lyder frelst, men i sidste ende er det jo alle os andre, der betaler :evil:

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Ja, det kommer jo nok ind under - undskyld udtrykket - dumhed!

Men det betyder jo at du har "skyld" ("culpa" i forsikringssprog), så vil nogle (ansvars-)forsikringer dække din vens højttalere, men ikke dine egne ting. Det er dog ikke alle forsikringer der dækker ting man har lånt, sa de så i forsikringsmæssig sammenhæng betragtes som ens egne.

Det kommer med andre ord an på hvilke forsikringer du har og betingelserne. Nærlæs forsikringsbetingelserne, og du finder svaret. Eller ring til forsikringsoplysningen eller dit forsikringsselskab.

TS
Annonce
Citat fra ThomasPont

Når det er sagt er det bedste vist at ringe og sige det som det er. Hvis det betyder, at du går i "en fælde", er det jo fordi forsikringen ikke dækker, og så er det svindel at holde de "forkerte ord" tilbage.



Jeg kender til et tilfælde, hvor vinden tog fat i en bekendts bildør og bulede den. Nøjagtig det samme, og på samme tidspunkt, skete for en anden bil et par meter derfra. Samme forsikring hos samme selskab. Kun den éne af de 2, fik forsikringspenge for skaden.

Så man skal nok "vide" hvad man siger.


mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Citat fra christian_s

Så man skal nok "vide" hvad man siger.


Ja, selvfølgelig kan man snyde sig til dækning af skader, der ikke er omfattet af forsikringsbetingelserne...

Det kaldes forsikringssvindel og er i sidste ende blot et spørgsmål om moral smile

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Citat fra ThomasPont


Ja, selvfølgelig kan man snyde sig til dækning af skader, der ikke er omfattet af forsikringsbetingelserne...

Det kaldes forsikringssvindel og er i sidste ende blot et spørgsmål om moral smile

Mvh
Thomas



Sådan var det nu ikke ment !

Her kommer et andet eksempel:

En af mine venner fik sin bil påkørt, hvor blandt andet kofangeren blev smadret. Forsikringsmanden sagde, at de kun ville betale halvdelen, og at min ven selv skulle betale den anden halvdel, eftersom at bilen havde nogen år på bagen, og de derfor ikke ville betale for en ny kofanger til en gammel bil !
Så kunne min kammerat bare have sagt ja tak og amen, og sidde med en regning, som han var uforskyldt i.
Men sådan reagerede han heldigvis ikke........han forlangte at bilen var i samme stand, som inden påkørslen, og det var den jo ikke, med en halv kofanger. Det blev til en lidt længere diskussion, og endte med at forsikringsmanden gav sig, og betalte for en ny kofanger.


Blot lidt stof til eftertanke biggrin


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Citat fra christian_s

En af mine venner fik sin bil påkørt, hvor blandt andet kofangeren blev smadret. Forsikringsmanden sagde, at de kun ville betale halvdelen, og at min ven selv skulle betale den anden halvdel, eftersom at bilen havde nogen år på bagen, og de derfor ikke ville betale for en ny kofanger til en gammel bil !
Så kunne min kammerat bare have sagt ja tak og amen, og sidde med en regning, som han var uforskyldt i.
Men sådan reagerede han heldigvis ikke........han forlangte at bilen var i samme stand, som inden påkørslen, og det var den jo ikke, med en halv kofanger. Det blev til en lidt længere diskussion, og endte med at forsikringsmanden gav sig, og betalte for en ny kofanger.


Ja, svindlen kan gå begge veje sad Desværre er det sikkert ikke ulovligt, når selskabet forsøger at narre kunderne :evil:



Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Eeeeeendelig !!!

Tak for forståelsen biggrin

mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også