Hardiplank/Ivarplank Nogen erfaringer???

Hejsa Lds'ere

Min Kone og jeg er lige blevet de stolte ejere af vores første hus. Der er mange ting at tage fat i fra begyndelsen, så jeg kommer nok til at spørge meget i det næste stykke tid! :wink:
Lige nu er vi ved at overveje hvad vi gør ved gavlbeklædningen. Lige nu består den af nogle rådne brædder som trænger voldsomt til udskiftning. Vi har nu fået øje på at der laves nogle fibercement "brædder". Hvis vi vælger sådan burde vi stå uden den store vedligeholdese i de næste mange år.
Er der nogen der har erfaring med montage af sådanne brædder, og evt nogle billeder af det færdige arbejde!
Så vidt jeg har forstået på producentens sider skulle det også være rimeligt nemt at håndtere!

Håber at der er nogen der har nogle inputs!

biggrin John

Selv gjort er vel gjort
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo et produkt der i opbygning ligner de gamle bølge eternit plader... altså bortset fra at de er uden bølger :wink:

De skal nok holde rigtig længe og jeg tro ikke de er specielt svære at arbejde med. Men hvordan de saves ved jeg ikke...

Jeg mener at huske at de er udstillet på Byggecentrum i Middelfart. Iøvrigt et godt sted at kigge lidt på materialer osv.

Masser af brochurer, bøger osv... Kør en tur til det fynske og få inspiration..... 8)

MVH Njord
Citat fra johno

Hejsa Lds'ere

Min Kone og jeg er lige blevet de stolte ejere af vores første hus. Der er mange ting at tage fat i fra begyndelsen, så jeg kommer nok til at spørge meget i det næste stykke tid! :wink:
Lige nu er vi ved at overveje hvad vi gør ved gavlbeklædningen. Lige nu består den af nogle rådne brædder som trænger voldsomt til udskiftning. Vi har nu fået øje på at der laves nogle fibercement "brædder". Hvis vi vælger sådan burde vi stå uden den store vedligeholdese i de næste mange år.
Er der nogen der har erfaring med montage af sådanne brædder, og evt nogle billeder af det færdige arbejde!
Så vidt jeg har forstået på producentens sider skulle det også være rimeligt nemt at håndtere!

Håber at der er nogen der har nogle inputs!

Prøv at tjekke dornsvej nummer 7 eller 9 i Vejle. Det er sgu noget af et hus, som opbygget i HardiPlank. Ham der bygger er ferm på fingrene og ikke bange for at lade folk kigge. Ung fyr med nyt drømmehus tror jeg..

biggrin John
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis