Vådrum på 1.sal

Jeg skal til at lave et nyt badeværelse på 1.salen.
Skal man støbe eller lave det i vandfaste plader, hvad er bedst. i gulvet skal der være gulvvarme via centralvarmen.

Wikingboat 21
Jeg skal til at lave et nyt badeværelse på... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal have gulvvarme via centralvarmen, skal der støbes


Ifølge de vvs folk jeg har talt med kan man lave gulvvarme via centralvarmen både i trægulv og støbt gulv.

Wikingboat 21
Hej

Jeg kan se at løsningen med et vinylsvejset gulv er gledet ud af denne tråd. Det synes jeg er lidt synd. Jeg bor i et hus som skal sælges om få år, men vi valgte alligevel at lave et nyt badeværelse på 1. salen. Det ville blive meget besværligt og ret dyrt hvis vi skulle støbe gulvet som det diskuteres i denne tråd.
Vi valgt at lade en professionet vinylsvejser lave gulvet, det kostede 7000 incl alt (også regning) Resten lavede jeg selv. Resultatet var yderst tilfredsstillende, vinylen er super kvalitet fra tarkett. Samtlige svejsninger er trykprøvet, faktisk 2 gange, fordi håndværkeren var tilknyttet "dansk vådrumskontrol" og vi blev udtaget til efterkontrol og der rejste en mand fra København til Himmerland for at besigtige resultatet. Var egentlig lidt imponeret. vinyl gulve er heller ikke kolde at træde på, selv uden gulvarme.
Personlig finder jeg vinylløsningen ret oplagt til badeværelser på 1. sal.

mvh Anders
Den vil jeg da godt følge lidt op på, for jeg skal selv ha' et toilet på 1.sal, dog kun et wc-rum dvs. uden vandbelastning af gulv, men det får jeg lavet som en fugefri belægning med noget strøelse i, i de farver jeg gerne vil have. denne løsning venter jeg mig meget af, det skulle være godt slidstærkt og så bliver der som nævnt ingen samlinger. Der bliver næsten 3 m2, og det kommer til at koste omkring 3500 kr. ganske hvidt biggrin .

Normalt vil jeg helst lave vådrumskonstruktioner i ikke organiske materialer, også selvom disse bliver dækket fuldstændigt ind, men der kan være forhold, der gør at dette enten er umuligt eller i hvertfald synes umuligt. Hjemmehos mig vil det være helt og aldeles tåbeligt at bruge krudt på en støbt gulvkonstruktion, men det må jo være noget, der skal vurderes i hvert enkelt tilfælde, så jeg har både "for" og "imodder" for begge konstruktionstyper :roll: .

Mvh. Carsten

PS. Nu håber jeg ikke der var nogen som blev forvirret over mit vægelsind :lol: .
Citat fra Carsten Weye

Jo, men skulle du ikke lave vådrum!!

Mvh. Carsten


Ja det skal være et vådrum, og de vvs folk som jeg har talt med siger at begge dele kan lade sig gøre med gulvvarme via centralvarmen.
Hvis jeg vælger at støbe skal varmeslangerne bindes på armeringsnettet, og ved trægulv skal slangerne lægges i varmeplader.
men som de også siger skal jeg have lavet nogle udregninger hvis jeg skal støbe gulvet, for det bliver en tung plade. biggrin

Wikingboat 21
Det er rigtigt med den tunge plade og beregningerne.
I gamle dage kunne jeg ha' lavet den beregning for dig, men det er år og dage siden, så jeg kan desværre ikke huske, hvordan man gør.

Kan betonpladen komme til at hvile på fire bærende vægge, for det vil være helt ideelt, det kalder man en dobbeltspændt plade.

Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis