Lidt fra det store udland..

www.diytools.com

en mulighed for internet handel i det engelske...

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra njord

www.diytools.com - en mulighed for internet handel i det engelske...


Intressant! Men har du selv erfaringer med at købe i "Det store udland", her tænkes der på hvad med told/moms/forsendelse, osv. og er der noget man især skal være opmærksom på, ud over at det selvfølgelig skal være til 230V ?

Hvis du, eller en her på "kanalen" et specifikt eksempel på en god handel hvor der er sparet X kroner i forhold til at købe i DK når alt er regnet sammen ville det være super.

Ofte er en "vejledende pris" i DK jo mere vild-ledende end godt er! F.eks. så jeg for nyligt et "tilbud" på en Dewalt kap/geringssav hvor der var 'sparet' over 3000kr. Før-prisen er vist mere fiktiv end som sådan.

Thomas

Thomas
Hej Sputnik...

Ja jeg har selv handlet en del i det store udland....
Mest bøger, her er der ingen moms i England, og gennerelt er der kun forsendelses omkostninger i EU området.
Men få altid oplyst en pris incl porto og forsendelse ( P&P ) så kan du sammenligne direkte med prisen herhjemme.

Jeg har selv købt rundsavklinger i england og prisen incl forsendelse var den samme for to klinger fra england som een fra flere lokale byggemarkeder og internet handlende herhjemme.
Leveret 2-3 dag efter bestilling.

Jeg har også købt en antikvarisk bog, dansk bog, hos en svensker uden problemer...

Og i Tyskland har jeg oftest købt varen direkte i en butik. Så fx et gasbrændersæt i Bauhaus til ca 500,- hvor prisen herhjemme er ca 200, højere, Så det er IKKE kun momsen, men OGSÅ fortjenesten der er højere i DK...
I går købte jeg et par Loyd sko i tyskland og de kostede knap 100 Euro, ca. 740,- kr. Herhjemme mindes jeg ikke at have set lignende sko i samme mærke til under 1000,- og oftest en del over......

Så ja jeg har gode erfaringer med at handle udenfor DK på postordre og personligt. Jeg har kolleger der ofte handler i USA ( specielle hobbies ) og de har gennerelt ikke problemer med told... Men få oplyst hvad toldsatserne er hos Told og skat inden du handler i fx. USA eller Østen.... Skriftligt naturligvis....

MVH Njord
Hej lige en kommentar til køb af bøger i england
Der skal betales 25% moms ved køb af bøger i england, egen erfaring fra juni måned i år, har hørt eller læst at det er fordi der bliver solgt så mange bøger via nettet fra england at der skal afregnes dansk moms.
Ved ikke om det kun gælder amazone.

Mvh
Steen
Hej STH

Ja der er så lige den hage at et firma kun må have en mindre eksport til DK før de skal momse... Men det gælder også for firmaer du køber hos på postordre i fx Tyskland, altså at når deres omsætning til DK når en vis størrelse så er det med dansk moms. ØV

Jeg har ofte handlet hos små specialboghandler hvor deres omsætning i DK har været meget lille, og derfor ikke skulle momse på dansk...

SÅ derfor kan det sikkert betale sig at kigge lidt videre end bare til de helt store boghandlere..., gælder fx også på CD markedet....

Men når du selv henter varen i udlandet er der ingen problemer, altså skal de naturligvis være til eget brug.

MVH Njord
Hej!
Jeg har købt 2 selvnivellerende laser "waterpas" i Tyskland via Ebay.de.
Det er svært at sige hvor meget jeg har sparet, jeg har set nogle i Danmark til mellem 4-9.000.- kr., men sikkert en anden kvalitet end mit.
Anyway, det virker perfekt, er let at anvende og kostede incl. transport og bankoverførselsudgifter kr. 790.-. Ingen problemer, hurtig service og ingen dansk moms/told.

mvh
Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis