Sprøjtemaling - udstyr og sværhed

Hej.

Vi har købt et stort etplanshus med træ fra sålbænk op til taget t.o.m. indbyggede tagrender, stor træcarport + skur + værksted. Med andre ord meget træ! Derudover har mine forældre netop fået bygget en 9 meter lang carport med skur.

Da alt dette jævnligt skal males crazy , fik jeg tanken om det ikke var nemmere/bedre/hurtigere at bruge trykluftsmalerpistol til arbejdet.
[list]
[*]Hvad kræver det(min far har en hjemmekompressor)?

[*]Udstyr: Harald Nyborg/Silvan/Prof?

[*]Er det vanskeligt?

[*]Resultat i forhold til pensel/rulle?

[*]Malingsforbrug kontra pensel?
[/list]
Andre gode råd i denne retning modtages med tak smile

------------------

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af NiA (den 12-09-2002).]

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af NiA (den 12-09-2002).]

Mvh
JB vvs mm.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Nia.

Tak for spørgsmålet - jeg skal igang på lørdag med tilsvarende opgave, og har fået nogle svar i tidligere indlæg, men en Wagner sprøjtepistol (el) koster over 2 tusinde + moms, mens en til en kompressor kan købes for kr. 600, og så kan man som du vel låne sig til den.
Jeg kan bare ikke finde ud af, om man bruger mere tid til at lære det, og så skal lave det alene, eller det er hurtigere 3-4 personer starter med hver sin pensel.
Så jeg venter spændt på svaret til dit indlæg.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Nia
Din fars kompressor er desværre for lille til at den kan trække en sprøjte, I
iøvrigt ville det give alt for meget spild. Istedet for skulle du leje en airless-sprøjte, da det er det rigtige værktøj til den slags arbejde.Lej den et sted hvor du kan få vejledning i brugen af den.
Da det er træbeskyttelse er det nemt at sprøjte med, og skulle du komme til at lave en løber, kan du jævne den ud med en pensel.
For bruget vil være omtrent det samme som med pensel, og det giver et flot resultat.

------------------
Hilsen Svende

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Svende (den 12-09-2002).]

Hilsen Svende
Hej Nia.

Du kan prøve at tage kontakt til Danspray.
Det er Titan sprøjter som han forhandler.
Jeg ved at han også lejer sprøjter ud.
Og som svende skrev - lej en air-less det er klart den nemmeste, for så skal du heller ikke igang med din bæger og alt det der.
Venlig hilsen
Ida
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også