ny pc

da jeg er totalt uvidende om pc. ud over at skrive lidt m.m. har dog et firma hvor jeg naturligvis bruger den ,vil jeg høre jer hvad I syntes jeg skal købe ( skal have en ny) har modtaget 2 tilbud som jeg gerne vil sende hvis en af jer vil give mig et råd.
det er enten en celeron eller pentium 4 hvad er bedst.
tak for hjælpen.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Ved faktisk ikke præcist hvad forskellen på de to processorer er, måske er det slet ikke vigtigt? Har selv en pentium 4, det fungerer fint. Hvis du ikke har behøv for at kunne køre de allernyeste spil og redigere videofilm, så er der ingen grund til at købe den største og dyreste computer. Jeg fornemmer at du væsentligst skal bruge computeren til internet og skrivning. Dertil er det efter min mening fuldt tilstrækkeligt med f.eks en samlet pakke med komputer, tastatur og (flad)skærm fra f.eks Dell til 7-8000 kr. Den vil sikkert være et ganske fornuftigt arbejdsredsskab i flere år.

mvh Anders
Celeron er "billigudgaven". Det er marginalt hvad forskel der er bortset fra hastighed som ikke er så væsentligt mere med de hastigheder vi er kommet op på, men jeg har dog været ude for nogle gange, at Celeron ikke kunne klare et program mens pentium kunne, så en lille forskel er der og derfor vel også prisen.

For at være sikker køber jeg pentium til firmaet, men muligvis smider jeg penge ud ad vinduet, men en stop på nogle timer koster mere end forskellen, så derfor hos os.

Mvh. JørgenE
Hej
Hvis du tager hen i bladkiosken og køber Bladet (Nyeste)
Komputer for Alle nr 13-2004

Der i er der en artikel med Processor Pentium 4 og Celeron godt beskrevet.

Efter det vil jeg helt sikker vælge Pentium 4, for du går måske også hen og køber digital Kamera m.m.
biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Hej

Jeg tror at alle de computere på markedet idag kan klare diverse kontoropgaver. Men hvis jeg var i din situation og skulle ud og købe computer så ville følgende punkter indgå i valget.

1: Minimal støj - mit valg ville falde på en Low Noice udgave.
2: Skærm: Skal den være flad, smart og flot og så fylder den næsten ingenting - Eller skal det være et gammeldags stort skrummel på 19 tommer (Denne model er forholdsvis billig og har et fremragende billed - altså et godt arbejdsredskab)
3: Printer - Her er behovet afgørende. Et stort udskrivningsbehov = Laserprinter. Et almindeligt behov = Blækprinter. (Generelt er blæk dyrest til de billigste printere)
4: Sikkerhed - Norton har en god sikkerhedspakke, men også Norman sammen med sikkerhedspakken er en rigtigt god løsning (Du kan søge oplysninger her: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
5: Back up - sørg for at tage back up af arbejdet jævnligt og det kan gøres med cd og en brænder eller en ekstern harddisk. (Jeg ved godt at rigtigr mænd ikke tager backup, men de græder tit ved systemnedbrud´eller tyveri)

Mvh Anders
>Fynboen, puha det skær i mit hjerte når du nævner Celeron, den må du ikke købe, nu sidder jeg som lidt nørd og har arbejdet i mange år med computere, og celeron er nok en at de dårligste processor på market, køb hellere en P4. Forskellen er den mindre cahce der er på celeron og det gør at selvom Mhz er rimelig højt på dem, så er de stadig langsomme. Ved køb af en ny P4 får du også Hyper Treading med som gør at win XP ser processoren som 2 processor og gør det dagelige arbejde i windows hurtigere samt hvis du arbejder med flere programmer samtidig.
Hvis du alligevel har lyst til en celeron skal det være en af de nye med efternavnet D da de er lidt bedre, ville dog stadig tage en P4 af de to.

Hvis det er til spil som jeg kan forstå det ikke er ville jeg have valgt en A64 måske. wink

se evt nedestående link:

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/12/06/0141028

Dette link kan du se hvad de gamle celeron yder i forhold til de nye samt en alm P4.

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/celeron-d_11.html

Celeron ligger klart i bunden, viste side er dog hvordan den yder i office programmer og alm windows arbejde.

Hvis du er i tvivl om andet så lav evt en PM til mig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis