Kvalitets forskelle på Glasfilt

Hej,

Er der nogen der ved om der er forskel på Glasfilt? Eller specifikt, om der er nogen som har erfaring med Glasfilt fra Røverkøb, so jo sælger glasfilt til 4 kr./m. Andre steder koster det ca. 10-12 kr. Er kvaliteten så også det bedre at det refærdiggøre prisforskellen?

På forhånd tak,
kml

kml
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft oplevelsen at arbejde med både noget dyrt og noget billigt.
Jeg syntes egentlig det billige var nemmere at arbejde med, især i hjørnerne. Til gengæld sugede det noget mere.
Det dyre var vist "for-grundet", så man sparer i den sidste ende.
Jeg har også oplevet en type, der var så fast i det, at filten ligefrem knækkede, da det skulle sættes op!
Men jeg kan ikke udtale mig om en specifik forhandlers filt.
Kun kan jeg sige, at der er forskel på glasfilt og glasfilt!

hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej

Som "kollega" eller bedre vidende smile kunne jeg aldrig finde på at handle i røverkøb, men lad nu det være.
En glasfilt bliver rent kvalitetsmæssigt målt på vægt, jo lavere vægt, desto dårligere kvalitet.
Den smuldrer og rives let i stykker, stikker ekstemt meget og revnedannelser ses i gennem filten, samt at den skal have utroligt meget vævfylder/grunder.
Så der er kun en ting at gøre, og det er at sammenligne, de forskellige kvaliteter fysisk.
Derefter vægter du fordele og ulemper op imod hinanden, både de økonomiske og de arbejdsmæssige, og tager dit valg ud fra dette.


Colormann
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har lavet masser af perfekte vægge med forholdsvis billig glasfilt, og har i øvrigt tit haft problemer med lidt dyre glasflit som har været lidt for tykt og stift så har jeg nogle gang haft svært ved at lave samlingerne(er jo ellers nemt) så de var helt usynlige.... men 10-12 kr./m det er alt for mig hvis du spøger mig... og om det stikker er da en ligegyldig detalje biggrin alt arbejde med filt kan nemt laves men tynde handsker på.

Men lad være med at købe 10 ruller filt inden du har checket om du synes den er god at arbejde med.
Jeg synes at Silvans er ganske udemærket. De har også det billigste væv-klæber.
Prøv og se om du kan finde den type filt de proffesionelle malere bruger. meget af det de har i byggemarkeder er det nogen kalder miljø filt, dvs. der er tilsat noget papir og andre gode sager, for at filten ikke skal klø så meget, men den er sværere at sætte op og den har tendens til at bule ud hvis den ikke har fået rigeligt med lim. Mange malere bruger det helt tynde som er betydeligt lettere at glatte ud og den suger ikke så meget, men til gengæld klør den af H. til
bruger selv Dyrup forgrundet filt , som proff, den klør næsten ikke og er ret nem at arbejde med, afsluttes med 2 gange vægmaling, og du har den perfekte væg,
og den er også nem at sætte på lofter med perfekt resultat,

men måske ikke den billigste filt!

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også