Hvepseår?

Sidste week-end pakkede vi frokosten og drog til Hareløkkerne i Almindingen. Her er nemlig alletiders naturlegeplads i maleriske omgivelser. Ungerne fløj ud af bilen og klatrede, gyngede og balancerede.

Så jeg gik i ro og mag igang med at gøre klar til spisning. Aldrig så snart havde vi sat os, før det vrimlede med hvepse. Og vi flygtede nærmest ind i bilen med maden, hvorefter jeg med hjertet i halsen fik fjernet de søde drikke til affaldsstativet. Til trods herfor måtte vi køre hjem, for hvepsene blev ved med at "jagte" os, da maden var fortærret cry

Igår gik årets sidste tur til Brændesgårdshaven/Joboland, hvor det nærmest var det samme. Hvepse, hvepse og atter hvepse...

Idag er det det smukkeste milde, nærmest september-agtige solskin, hvor jeg har "dasket" rundt og plukket blomster og hygget udover de vanlige gøremål. Og vinduer og døre er åbne. Eller de var, for ind forvilder sig den ene hveps efter den anden. Det har hverken jeg eller pigerne det særligt godt med. Faktisk kan jeg ikke mindes, at vi før har været så plaget af hvepse, at jeg har overvejet bekæmpelse (med undtagelse af et bo ved havestuen et år).

Jeg mener at have læst/hørt, at man kan hænge en sodavandsflaske med noget sød drik i op, så de flyver i og drukner? Hvor hænger man den: væk fra huset eller tæt på?

Håber der er en her, som kan redde de sidste dyrebare solskinsdage for os!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjae...

Det er jo et år med mange hvepse... iflg. pressen.. sad
Og det er jo også altid på denne tid af året vi oplever de største problemer med dem... sad

Men da vi jo har haft en ret dårlig sommer og forårwt med.. sad
Så tror jeg desværre også at en del af problemet skyldes at vi nu frygteligt gerne vil have de sidste varme dage udnyttet ved at sidde i haven ogtage på udflugt... Normalt er vi måske mere "mættede" af sol og sommer. :lol:

Jeg kan dog sige at vi her hvor jeg bor ikke har de store problmer med hvepse etc. men måske skyldes det at vi bor højt og ret frit. der er altså hurtigt en lille vind, og altså knap så læfyldt som fx i skoven eller i sommerlandene :wink:

Bare en lille hilsen :wink:

MVH Njord
Jamen tak skal du have Njord. Glæder mig, at du ikke har samme problemer.

Jeg prøvede i.ø. lige at simulere regnvejr v.h.a. en blomsterforstøver på et par hvepse, som har forvildet sig på badeværelset (lidt uheldigt sted...). Sikke en virkning :shock: Nu regner det lidt udenfor, men hvepsene tror åbenbart, at de bor på badeværelset cry
Ja undskyld grinet :lol: men jeg kan godt se det sjove i at se en ( anden ) hoppe rundt iført vådt hår og intet ellers hoppe rundt for at undgå den stakkels lille stribede.... Altså ikke den fra Matas men den lille gulstribede fra naturen :wink:

Håber ikke du blev stukket, eller andre :wink:

God (rest)sommer til jer på Bornholm 8)

MVH Njord
Jeg fik mig selv lidt af en griner, da jeg søgte på hveps og fandt emnet "Hvepse" her på siden. Sikken fantasi :lol: :lol: :lol:

Men ok smilet blegner en anelse, når man skal og er omsværmet af en levende dartpil...

Jeg har ganske vist ikke afprøvet at afbrænde kanel endnu, men hvepsene er heldigvis forsvundet fra badeværelset (tror jeg).

Selv god eftersommer.
Der er ikke særligt mange hvepse i år. Men måske de har sværere ved at finde noget at leve af.
Når boet har produceret kønsdyr mister arbejderhvepsene deres mening med livet og flyver omkring på udflugt efter livsforlængende sager. Det betyder sukker.
Nu laver jeg et nyt indlæg med en fantastisk hvepseudrydder.

Delfinen
Annonce
Super - tak skal du have!
Ja, Zep så måtte jeg også lige søge på hvepse, for det var en morsom tid da vi prøvede at overgå hinanden i fantasi, og selvom det er ude i ekstremerne er det for mig så dejligt barnligt, at jeg fik mig en ordentlig grinetur igen.

Mvh. JørgenE
Den tråd skulle næsten ligge under det med helbredet, JørgenE. Latter skulle være så sundt - og det er nok ikke helt løgn.
Ja, og apros pos helbred - der er ikke noget sundere end at kunne grine og lave dårligdom om til noget man ikke kan pjatte med, så dog få et godt grin ud af.

Du kan tro, at da jeg fik leddegigt og så mig selv i en rullestol og lettere lallende, så tog vi trykket af med humoren, ikke at det ikke blev taget alvorligt, men min søn og jeg fandt på nye måder hvordan den kørestol skulle se ud (turbo osv.), og så morede vi os kosteligt, så det fjerner selvfølgeligt ikke de alvorlige tanker, men gør det hele meget nemmere - hør bare de rigtigt handicappede hvordan nogle af dem kan pjatte og lave sjov med deres manglende legemsdele - det er da sundt for sjælen, for alternativet er at sætte sig hen og have ondt af sig selv .

Grin og gerne pjat også om noget alvorligt dækker ikke over det alvorlige, men tør sindet op og er bedre end 1 pille - tror jeg, men det har nok også noget med sind at gøre.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også