Skammel

Jeg er på jagt efter tegninger til en skammel til min datter på 2 år, så hun kan hjælpe til i køkkenet.
Er der i det hele taget et sted på nettet med arbejdstegninger til alt muligt hobby-arbejde?

MVH Peter Jacobsen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter.

Der er en artikel hos gør det selv vedr. børnemøbler. Men den er kun tilgængelig for abonnenter. Så hvad den præcis indeholder, ved jeg ikke:

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=118&a=3284#

Ved ikke, om du kan bruge det til noget. Men nu har jeg da givet dig muligheden biggrin

Hos os er vi sprunget lidt let henover behovet ved at købe et par plastskamler, som Kvickly havde til en tier på et tidspunkt. De er måske ikke just så charmerende. Men de er gode til formålet og nemme at flytte rundt på for småstørrelser.
Tegninger til den slags skammel findes i enhver sløjdbog.
Jeg har lavet MANGE.

Den nemmeste måde at lave en pæn skammel på er at bruge et bræt.
fx 150x 25, ca 1 meter.

først saver du af til sædet.
Så bestemmer du højden på skammelen ( ½ sædelængde)
Benene laves af samme brædt. Og opstår ved at du deler resten af brædtet i to. Man kan lave mange smarte ting ved at bore huller og save ud mellem hullerne, bl.a. kan benene opstå på den måde.
I gamle dage, inden vi fik ordentlig lim og skruer, gratede man den slags sammen. Det er ikke for amatører. Nu skruer og limer man, det er udmærket.
Skammelen holder kun hvis benene er befæstiget med en tværstiver.
Bredden af brættet er ret afgørende for om skammelen vælter.
Begynder du at lave noget med 4 ben..... får du problemer hvis du ikke er snedker.

Det kan gøres ved at bore to huller og save, hvor du borer to ca 25 mm huller

Delfinen
nå! det sidste med de to huller skulle have været slettet, jeg kunne ikke finde ud af at forklare det på tekst.

Delfinen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis