Jeg vil ha fed motorlyd

er der nogen der ku gi mig et par råd om "lyd-tuning" af min bil!! kan man selv lave et udstødningsrør der slipper motorlyden mere løs?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes du skulle tage en båndoptager op optage noget motorlyd på en racerbane og spille i din bilstereo.
Jeg er enormt træt af at høre på andre folks fede motorlyde!
Lydpotter er opfundet for at skåne os andre for lydforurening.
Støj er virkelig en belasting.
En god motor er næsten lydløs!

Delfinen
OG glemte jeg at sige.... hvis du IKKE gør noget, så kommer den fede motorlyd helt af sig selv om et par år, når potten tærer.

Delfinen
LOL - så lige, at man hos THansen kan få en "turbofløjte", der monteres i afgangsrøret. Var det ikke noget?

Helt ærligt - skaf dig en ordentlig motor, så kommer resten helt af sig selv. Der er ikke noget værre end masser af lyd og ingen heste....

Mvh.

Jan R.
Annonce
Citat fra Thorsten

kan man selv lave et udstødningsrør der slipper motorlyden mere løs?


Du skriver ikke hvilken lyd du er ude efter, altså om det skal være 'larm' som f.eks. en DTM potte kan give, eller om det skal være en mere kontrolleret dyb lyd. Hvis du efterlyser det sidste, så jeg har en Remus bagpotte med 2x Ø76mm afgangrør som du kan købe for 500kr. Den giver en god dyb lyd, og vel og mærke uden at larme. Bagpotten er i ok stand. Men hvis du selv vil fremstille en potte, så pøj-pøj med det :lol:

Thomas

Thomas
Enig med Jensen, bor 5 meter fra en vej med 12.000 - 17.000 biler i døgnet. De der "Brian-Johnnys" med deres 1.3 L udrangerede japserbiler er uudholdelige.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har også den holdning, at de "fedeste" udstødninger er dem, der hverken kan ses eller høres - hvis bilen har "noget at ha' det i" skal der nok blive lagt mærke til den smile

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej..

Problemet er bare at hvis du vil have noget der vil noget, når du træder på pedalen så larmer det.. Eneste måde og omgås det er en bil med turbo.. Den tager næsten alt udstødningsstøj..

Man kan selvfølgelig også købe en bil med en 4.0 l motor i fra starten.. Men det koster kassen.. Så lidt tuning må der til..

Hvis du vil have fed lyd.. Kom en komplet 2" udstødning.. Jeg har selv en OneTwo Pipe på min bil.. Og det fede ved den er at den næsten ikke siger noget når man kører almindeligt.. Men når den får noget pedal, Så kommer lyden.. http://www.onetwopipe.dk
Lige som jeg vil have det.. Så kan man kører igennem nabokvarteret uden at få kastet div. skovle og brugte barnevognsstel efter sig, fordi folk syntes man er en "Brian".. smile)
Og når man så syntes man er på behørig afstand, kan man give den noget pedal, og få den fede lyd..

Og så lige til sidst et KN-Filter til lige at give brølet når den får fuld gas.. Det kan man ikke undvære.. 8)

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Hrmm må lige være med omkring Onewtopipe.dk jeg ville nok vælge noget andet. De er godt nok billige men kender flere hvor pottefilter er røget ud af og så er de ikke i rustfri stål, de ruster simpelhen op selvom de ikke siger det. Kig evt. på forskellige bilsider og læs. Ville nok vælge noget Sebring eller Remus, og ja der er en grund til de er dyere end Onetwopipe. Det er hvad jeg har erfaret og oplevet igennem venner og bekendte.

Ps rusk at få en potte med modstand hvis du har en suge motor og gennemstrømningpotte hvis du har turbo motor, især hvis du vælger firmaer der tilbyder hjemmelavet efter behov, det er bare tit de bruger gennemstrømning potter til suge motor og så mister du HK. wink
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis