Jeg vil ha fed motorlyd

er der nogen der ku gi mig et par råd om "lyd-tuning" af min bil!! kan man selv lave et udstødningsrør der slipper motorlyden mere løs?
er der nogen der ku gi mig et par råd om "lyd... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej..

Jeg skal så lige sige at min udstødning er fra sommeren '98, da den blev monteret lige inden et træf.. Den er med rustfrie rør, Dog er potterne ikke i rustfri.. Med det afspejler sig også meget i prisen.. smile

Siden jeg monterede udstødningen har jeg kørt ca 140000 km.. Det syntes jeg er en okay holdetid..

Det skal dog siges at jeg for ca 3 uger siden havde min bagpotte afmonteret ( Dejlig nemt med rustfrie rør.. Havde været håbløst med en almindelig udstødning.. ) Pga af at der var kommet et hul i kanten af potten.. Hullet blev svejst og resten af potten blev gennemgået nøje med en pighammer for yderlige huller eller begyndende huller.. Godt materiale over alt.. Den bar dog lidt præg af at den havde kørt nogle kilometer, det er da klart..

Min udstødning kostede i '98 ca 2500 kr komplet fra manifold..
En ligende udstødning i rent rustfrit lå på omkring det dobbelte..
Så hvis jeg skulle have skiftet den nu og den næste havde holdt ligeså lang tid.. Så skulle den rustfrie havde holdt i 12 - 14 år.. Og så er det spørgsmålet om der overhovdet er bil tilbage.. :lol:

Og så er der lige det med lyden fra en rustfri.. Siger fedt men koster kassen..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
>Johnny, Ja heldigvis er der også nogen ude problemer. Ikke at der altid er problemer, for det tror jeg ikke der er med deres, men har bare hørt lidt. Dog skal man jo vide at dårlig produkter nok oftere bliver omtalt end end gode produkter. Eller måske rettere, folks dårlige erfaringer . Har ikke selv haft 1-2-Pipe, men som du selv siger så er prisen også anderledes, og hvis man ellers har garantien, så kan man få god lyd for nogen ordenlige penge.

Vil helst ikke "flame" 1-2, kun lige sige lidt om hvad jeg har hørt og selv oplevet. Men der er jo sikkert også en del flere der får dem pga prisen.

Held og lykke med projektet.
måske man sku' sætte sig ned og overveje om man overhovedet er gammel nok til at "føre et Automobil"!!! :wink:
>Smeden, øhhh hvem skriver du til, eller er det fordi du er uenig?
Kære Smeden

Det var en rigtig god ide.
Og hvad er du så kommet frem til? biggrin



Da jeg startede dette emne, var det ikke fordi jeg ville have en fiat uno til at lyde som en Hemi' cuda. Jeg mangler hverken HK eller motorstørrelse, men da min renault er udstyret med en turbo, siger den ikke så meget.
Og JEG kan godt lide dyb motor rummel.

Vh Thorsten
>Thorsten, ja nu ved jeg ikke hvad motor du har i, og hvordan lyden skal være. Dyb lyd kommer jo ofte fra volume eller sagt på en andne måde V6 eller måske 8 cylinder. Men du skal have en gennemstrømningspotte på nu du har turbo og så evt. en dump ventil til at give lyd fra turboen med en pift når den overskydende tryk kommer retur, den gør også at man beskytter turboen for det tryk.

Hvor bor du henne i landet, hvis du er fra KBH, kender jeg en der måske kan hjælpe dig til lyd og HK måske.

Med hensyn til alder så lad os dog få en begrundelse istedet for en tom udtagelse???
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis