Flat tag utæt

Det flade tag på vores garage er utæt. Det drypper ned et par steder i garagen. Jeg kan ikke se hvor utætheden kommer fra da der er indvendig loft i garagen. Taget er dækket med tagpap og ser rimeligt pænt ud. Jeg ved ikke hvor gammelt tagpap taget er. Jeg har ikke lyst til at bruge tid og penge på at lægge nyt tagpap på lige nu og overvejer at smøre et godt lag tagasfalt (som foreksempel Icopal tagasfalt) på hele taget for at tætne det. Er der nogle der har erfaring med dette som kan give mig et par gode råd? Hvor godt skal jeg forberede overfladen på taget og kan påsmøring af tagasfalt overhoved fixe det utætte tag?

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du checket dit nedløb for forstoppelse/urenheder/utætheder?
Er det et gammelt tag, kan du godt komme ud for, at der er meget små revner, hvor vandet kommer igennem. Det kan en god gang tagasfalt klare (midlertidig) - har selv gode erfaringer med det (selvom jeg helst ville sætte en rejsning på).

Mvh.

Jan R.
Hej

Tagasfalt er jo ikke så billigt, et nyt tagpaplag er, hvis man ringer rundt og forhører sig forskellige steder, faktisk ikke så dyrt. Ok alt er relativt.
Personlig ville jeg primært gå taget grundigt igennem og lappe de steder som kunne være årsagen til utæthederne med f.eks tagtæt. Hvis ikke det er nok ville jeg satse på et nyt lag pap.

mvh Anders
For ca 54-5 år siden fik jeg nyttag på min gamle garage med fladt tag.
Jeg skiftede selv sternen og jeg tror det kostede 12-15.000 incl monteringen af to nye loftlyskupler. De fjernede det resterende gamle tag, halvdelen var væk efter stormen... den sidste del fjernede tagdækkeren.

Jeg fik et tilbud og min forsikring accepterede straks. taget var ca 42 kvm og der var to ovenlys der skulle have nye kupler og et tagnedløb. Trekantlister og stern sørgede jeg selv for at få lavet inden tagdækkeren ordnede selve taget.

Tagpap kan ofte være så billigt at få lagt at man ikke selv kan gøre det billigere. Tagpap er altså forholdsvis dyrt i byggemarkederne... og her burde prisen velæ halveres for at der er en god økonomi i at selv lægge tagpap.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis