muldvape,,,,,hjælp

hejsa

har fået en af disse dyr i min have og kan ikke fange den.....er der nogle der har nogle gode tips til hvordan jeg kan få den væk...........


mvh tobak
39 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja ja

Prøv igen...

De kan være svære at fange. Men først må du kigge på din fælde. Er det en moderne udgave i tynd blik eller er det en gammel solid model der er støbt eller smedet ???

Den moderne fanger ikke halvt så godt som de gamle cry Så få fat i en gammel model. Når du graver et muldskub op for at sætte fælden så sørg for at det er et hul der ligger på gangen og ikke i enden...

Rens ordentligt op og grav hullet så stort at der er pladst til fælden, og vær siker på at den er i gangens dybde.

At der er lidt løs jord i hullet gør ikke noget. Men sæt en sort kraftig spand over hullet og fælden.

Nu vil jeg tro du kan fange din drillepind.... Men det kan kræve lidt mere end blot et enkelt forsøg. Det kan også være at man skal prøve et nyt sted hvis man ikke har heldet med sig... Det kan være ret forskelligt hvor de er i deres gangsystemer..

MVH Njord
Hvis du ikke er skrap med fælder, kan det være et rent h***** at udrydde de små bæster.

Prøv med en "Saddam Cocktail", men vær forsigtig.

1 del klor + 1 del syre hældes samtidig ned i gangen, hullet dækkes til, og varpen dør.

De to væsker SKAL være i hver sin flaske, og ledes ned i gangsystemet med to slanger, en fra hver flaske.
Du må endelig ikke stå i vindretningen.

Mvh.
bodker

Hej

Den der "Saddam Cocktail" lyder effektiv og pokkers giftig.

Heldigvis er der flere andre mulighedder prøv at læs her: http://www.byggeri.dk/nyheder/view_news.asp?id=2220

(Den med silden har jeg vistnok hørt omtalt i et haveprogram i radioen for længe siden)

Mvh Anders
Hej Tobak

En mulvarpesaks er effektiv til mulvarpe, men ikke til mosegrise.
Hvis gangen under muldskudet er i midten er der mulle.
Hvis gangen er ved kanten og er skrående, så er det mosegrise.

De kan deles om gangene, så du kan have glæde af begge samtidig.
Det mest effektive er at alle i området slår sig sammen og får en prof
til at dø mulle og Co i hele området.

God Jagt

Thomas

Mvh Thomas

Den med at gå sammen er jo en mulighed... men så svært er det heller ikke at fange en muldvarp i en fælde, en ordentlig fælde altså.

Desuden har mine naboer ingen muldvarper.... jeg er jo den eneste der har jordforbedret på den ler knold vi bor....
60-80kubikmeter champignonmuld 180 kubikmeter sand og noget ler der var bere muldholdiogt end det der var der i forvejen bare 200- 250 kubikmeter... En ordentlig blanding med 2xfræsning grugning og planering....

Så har men en rimelig have jord... Og det er noget de små bløde muldvarpe holder meget af....

Held med jagten 8)

MVH Njord
Annonce
Da jeg var dreng fangede vi regnorme med lys. Vi solgte dem til en der puttede gift på dem til mulvarper.
Ikke pænt.
Fælder er gode nok, det plejer at tage en 4- 5 tomme smækkede fælder inden man får ram på bæstet. Måske er de ikke så dumme?

Delfinen
Og man kan købe nogle "korn" ligesom til mus...det virker.
Tror nok de er til mosegrise, men jeg fik ryddet haven(vistnok ind til naboen) og, nej, aner ikke hvilken slags dyr det var..

Sniffer  
sniffer.... så var det ikke muldvarpe.... de spiser ikke korn.

Mosegrise gør nok, de er studsmus og lever mest af græs, men går vel ikke af vejen for et frø..

Delfinen
Og som jeg har skrevet tidligere om mosegrise: De kan ikke fordrage larm og det gælder også mulvarper, så slå græsplænen ofte hvis det er der, eller brug en motordreven kultivator hvis det er i bede hvis det er muligt.

Vi fordrev vores......... til naboen.

Mvh. JørgenE
Flyt til samsø!! her er ingen muldvarpe eller mosegrise
Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis