Penselrens

Jeg fik et spørgsmål i går omkring hjemmeblandet penselrens. Jeg kunne ikke svare spørgeren men pralede med, at svaret da nemt måtte kunne findes her på denne fantastiske side

Kan man selv lave (billig) pensel-rens? Jeg tror, at det er til pensler der har været anvendt til oliebaseret maling (og som nu er hårde som sten), men hvis der er forskellig opskrift til henholdsvis olie- og vandbaseret maling tror jeg at spørgeren vil blive meget glad for begge opskrifter.

På forhånd tak.....

Hans
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du kender vel den med brun sæbe i rigelig mængde på penslen og så husholdningsfilm rundt om? Efter et par dage vaskes penslen og om nødvendigt gentages behandlingen. Det har reddet mange af mine "tabte" pensler.

mvh Anders
Til alkydmaling (oliemaling) kan bruges: Lugtfri petroleum eller spiseolie efterfulgt af grundig vask med brun sæbe og vand.

Til akrylmaling (vandfortyndbar) kan bruges: Brun sæbe og vand.

Fælles for begge malingtyper: Den faste brune sæbe(krystalsæbe) er bedst og der skal vaskes intil der ikke er mere maling i penslen.

Mvh Anders
Tak for Jeres svar - jeg vil straks give dem videre til den oprindelige spørger.

Med venlig hilsen

Hans
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også