Binde en lyngkrans

Lyngen blomstrer noget så vidunderligt i haven netop nu. Og den har sin helt egen duft.

I dag fik den mig pludselig til at mindes, at vi et år i skolen bandt lyngkranse, som hang på væggen og duftede af høst og sensommer indtil kanel, nelliker og gran tog over.

Men eh sådan lige hvordan vi gjorde, det er altså smuttet i glemslens tåger. Pudsigt egentlig, at man sådan husker en duft...

Er der monstro en her, som kan vejlede mig i, hvordan den bindes og med hvad? Jeg har nemlig fået en forfærdelig trang til en af dagene at tage på lyngtur biggrin
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nemmeste er nok at binde lyngen om en tynd halmkrans. Læg en lille buket lyng på kansen, bind tråd omkring. Læg næste buket over de forrige grene, så de er skjult osv...

Vidste slet ikke, at I har lyng på Bornholm. Men har også kun været der over tidligt på sommeren.
Tak for hjælpen evah.

For nu at være ærlig, så har jeg endnu til gode at se lyngen herovre selv. Men jeg har hørt, at der bl.a. i Paradisbakkerne skulle være større områder med lyng. Så jeg skal have allieret mig med en af mine indfødte veninder på min lyngtur.

Tidligere skal der have været temmelig meget lyng herovre, som også har givet navn til bl.a. Smålyngen, hvor jeg før har boet.

Jeg faldt over denne side, som fortæller lidt:
http://www.bornholmerguiden.dk/bornholm/natur/naturformen/heide/index.htm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis