Skinne til lampemontering i loft

Jeg leder efter en skinne til at montere lamper i loftet, de behøver ikke være strømførende.

Er der en som kender noget til sådan en skinne, og gerne hvor man billigst køber en sådan skinne. Gerne et kopi-mærke.

Evt. link til en forhandler.

Der kunne måske bruges en gardinstang, men hvor "fikst" vil det se ud ?

Thomas

Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er faktisk ret sikker på, at jeg har set en gardinstang brugt biggrin , og det skar ikke i øjnene :lol: Det vil jo nok være en god ide at kunne låse den i skinnen, så den ikke kan fare frem og tilbage, andet end når lampen skal flyttes smile .

Mvh. Carsten
Vi har monteret en gardinstang i loftet til en lampe over et "træk ud bord". Det fungerer glimrende og ser efter min mening ganske neutralt ud.

Det er ikke nødvendigt med stop andet end i enderne så den ikke falder ned. Vægten af lampen sørger for at den ikke farer frem og tilbage andet end når man selv flytter den.

Jeg har sat et par ekstra øjer op i gardinstangen mellem lampen og lampestedet og ført ledningen igennem, så den ikke hænger ned i en stor bue når lampen er "kørt ind", men derimod i flere små buer.

MVH
Kim

MVH
Kim
Citat fra kontornusseren

Jeg har sat et par ekstra øjer op i gardinstangen mellem lampen og lampestedet og ført ledningen igennem, så den ikke hænger ned i en stor bue når lampen er "kørt ind", men derimod i flere små buer.


Tak til jer begge for jers svar, det var jo en nem og billig må med en gardinstang, det er også helt fikst at montere ledningen så den hænger i buer.

De alu./plast gardinstænger som jeg kender, er firkantede - eller det som minder om en firkant, men findes der ikke en mere "fancy" gardinstænger som kunne ha' en mere blød facon, f.eks. som en halvstafliste istedet for de 'skarpe' hjørner ?

http://www.jetrae.dk/listeprofiler.asp?gid=15

Skulle der være en som kender til en rigtig skinne til loftmontering, kunne jeg da godt være intresseret i at se hvordan sådan en tager sig ud.

Thomas

Thomas
Hej
Ved din lokale el butik kan du købe en lofts skinne på 1 mtr, med glide beslag til ophæng af lampe også ret tunge lamper, se billeder

mvh
Steen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis