Zink på kviste opdateret med reg. bruger

Hej med jer
Vi skal til at lave nye kviste til vores gamle hus fra 1923 Vi har taget en masse billeder og lige nu er vi komme frem til at Zink er nok den flotteste måde at lave det på. Er der nogle som ved hvad Zink arbejdet koster og evt. med andre løsninger det skal være med sadeltag. Jeg har hørt at det er meget dyrt med ZINK
Vindues mål ca. B =148 H = 110 med 3 fag kan disse købes brugte ??

Ole Kielstrup
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen

Hvis nogle har lyst til at deltage
Jeg hr et spørgsmål mere
hvis jeg vil benytte tegltag på kvisten
hvor meget hældning/rejsning skal der så til
Håber nogle vil svare på mine indlæg

Ole Kielstrup
Hvad angår en alm tegl mener jeg at hældningen skal være min 25 grader. Men tag en tur forbi tømmerhandleren og få en brochure her er angivet hvilken lægtnings afstand du skal have samt dækbredde for stenene osv. En brochure er uundværlig ved projekteringen af en kvist eller en anden tag flade.
Hvad angår dine spørgsmål on zink kan jeg nok desværre ikke hjælpe men jeg har netop fået en kvist lavet med flunke lavet i zink og det er rigtig flot. Men teknikken med at valse pladekanterne sammen osv, der må du vist have fat i en rigtig bliktud wink

Venligst Njord smile

MVH Njord
Dyrt eller billigt, er jo også et spørgsmål om hvor glad man bliver for det efterfølgende !!
Vi fik en taskekvist på vores nybyggedehus og den er ca 3 m bred og indvendigt isoleret og forskallet. Taget er tegl, og flunkene og inddækningen rundt on vindues faget er zink, Vinduesfaget er et special fremstillet fag med 4 sidehængte rammer med hvert et kryds. Der er tagrende og nedløb på kvisten og tillæget for en sådan kvist var knap 30.000 kr. ved et nybyggeri. Selvfølgeligt vil det være dyrere at få efter monteret en kvist men prisen mener jeg er OK når man tænker på den nytte værdi den har og det giver et helt andet rum en hvis man havde sat tagvinduer i i samme areal.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Tak for de fine svar

kender du nogle steder
hvor jeg kan finde nogle billeder af kviste
med tegltag ??

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af LPE (den 01-07-2002).]

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af LPE (den 01-07-2002).]

Ole Kielstrup
Hej Njord.

Ja, et af de dumme spørgsmål, som ellers er vedtaget ikke findes på disse sider, men når jeg nu selv indrømmer.

Hvad er "flunkene" - har aldrig hørt om det.
Er et en slags skotrender eller er det under eller over?

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Annonce
Til Lpe.

Husk, at billederne kan lægges ind på siden via vores bruger ThomasB, så kan alle følge hvordan huset ser ud:

CITAT:
Gør følgende:

1. Gå ind på http://www.2ma2.dk/lav-det-selv/upload.php3

2. Vælg et billede, fra din computer.

3. Tryk på upload.

4. Kopier den "fede" tekst ind i dit indlæg her på lav-det-selv.dk.

Så enkelt er det.

Med venlig hilsen
ThomasB

CITAT SLUT

Mhv. JørgenE

Mvh. JørgenE
Flunke er siderne på kvisten tror jeg det er noget jeg har læst mig til i bladet gør det selv. Det var som ikke noget dumt spørgsmål.

du har ikke fundet nogle billeder

Lars

Ole Kielstrup
Hej igen

som jeg tidliger har skrevet kan man kun bruge Quatro kviste til inspiration for magen til ubehøvlede kunde betjening skal man lede længe efter. Det er vidst kun hvis man er projektleder hos magasin Du nord at man bliver betraktet som menneske, når man henvender sig der.

Men ellers tak for oplysningerne det var mere hvis nogle private lå inde med billeder som inspiration.

Ole Kielstrup
Hej, LPE
Nådada, dét vidste jeg ikke. Bevares, hvis Quatrohovederne er så elitære, er de jo selv ude om det. I mellemtiden kan vi andre så bare downloade deres design, kopiere lortet og sige, vi selv har opfundet det. Hæhæ...

:-) Frederik
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis